כניסה הרשמה צור קשר

השתלמות ראשונה לבטיחות בבנייה במגזר הערבי ביוזמת המוסד לבטיחות ולגיהות

 

עודכן ב:06/07/2014

 

ההשתלמות הראשונה למגזר הערבי בישראל נפתחה בסוף חודש יוני ב'בית ברל', בהשתתפות  כ-30 חניכים, והיא יוזמה משותפת של המוסד לבטיחות ולגיהות, הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל והמכון היהודי ערבי. בהשתלמות - בת יומיים רצופים בהיקף של 12 שעות - משתתפים מנהלי עבודה ונאמני בטיחות בענף הבנייה. המטרה היא להמשיך ליזום השתלמויות נוספות רבות בתחום במהלך השנה.

דניאל חדד, מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות, שלח את ברכתו ליוזמים ולמשתתפים וציין כי ההשתלמות תקדם את הבטיחות בענף הבנייה אשר שיעור התאונות בו גבוה ביחס לממוצע בישראל. חדד פועל יחד עם יצחק מויאל ליצירת אקלים לקידום הבטיחות במגזר הערבי בענף הבניין וגם במעגל החיים השלם.  יצחק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ, ברך את המשתתפים והוסיף שבענף הבנייה קיימות לא רק תאונות מוות אלא גם מחלות מקצוע, וצריך ללמוד כיצד לעבוד בצורה נכונה כדי להקטין את מספר הנפגעים.

סמי סעדי, מנהל מחוז צפון במוסד לבטיחות ולגיהות, הסביר למשתתפים שתפקידו של המוסד לבטיחות ולגיהות הוא לעסוק במניעת תאונות וסיכונים, ללמד שיטות עבודה בטוחה על מנת שלא נגיע לתאונה הבאה. הוא ציין כי מתחילת השנה ועד כה כבר נרשמו 25 תאונות  מוות בענף הבנייה, ושבכל שנה מתווספים כ-2000 נכים למעגל הנפגעים בכלל תאונות העבודה בישראל.

צביקה רוט, יועץ בהסתדרות עובדי הבניין והעץ, אמר במפגש הפתיחה כי כחלק משלל הפעולות שההסתדרות עוסקת בהן - כמו רווחה והשתלמות מקצועית - יש מקום לעשייה רבה בתחום המניעה של תאונות עבודה. לדבריו היקף התאונות במגזר הערבי מדאיג ולכן מאוד חשוב להשקיע בנושא. לדברי פארוק עמרור, יו"ר המכון היהודי ערבי, זאת הפעם הראשונה שמתקיים שיתוף בין שלושת הגופים -  המוסד לבטיחות ולגיהות, הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה והמכון היהודי ערבי -  לקידום הבטיחות במגזר הערבי הישראלי, ובעתיד גם בקרב העובדים הפלשתינאים.  

בחודש אוגוסט ייפתח לראשונה, במסגרת "פיילוט" עם הפלשתינאים,  מחזור ראשון של השתלמות עבור עובדי ענף הבנייה במגזר הפלשתינאי אשר חברים בהסתדרות עובדי הבניין והעץ. אם הפיילוט יצליח - תגייס הסתדרות עובדי הבניין והעץ את המשאבים הנדרשים להמשיך ולהרחיב את ההשתלמויות לעובדים הפלשתינאים בענף הבנייה.

עוד הוסיף כי הוא מקווה שקידום הבטיחות בענף הבנייה יהווה זרז לקידום הבטיחות, בהתנהלות של הבטיחות גם במשקי הבית וגם בבתי הספר ובדרכים, שכן ישנם הרוגים רבים בתאונות במגזר הערבי. גם אלון פל, ראש מינהל מקצועות במוסד לבטיחות ולגיהות, ציין את השיעור הגבוה של הרוגים ונכים בקרב העוסקים בענף הבנייה ואמר כי  העוסקים במלאכה צריכים לזכור שחשוב להם ולמשפחותיהם שיחזרו בריאים לביתם בכל יום. ישראל סוריאן, מדריך בכיר במוסד לבטיחות ולגיהות, פירט את הנושאים שילמדו החניכים בהשתלמות וביניהם: בטיחות בעבודה על  פיגומים וסולמות, טפסנות ויציקת בטון, סיכונים בעבודה בגובה, עבודה במקום מוקף. בטיחות בחשמל באתרי בנייה. חוקים ותקנות בנושא בנייה ובנייה הנדסית. מיגון מכונות, כלי עבודה ידניים, ציוד מגן אישי, ארגונומיה ועוד.

המוסד לבטיחות ולגיהות רואה באירוע ראשון זה "סנונית ראשונה" מתוך המגמה להרחיב את הפעילות במגזר הערבי ולהביא לשינוי בתרבות הבטיחות הכוללת במגזר זה.


 
סמי סעדי, אלון פל, פארוק עמרור, ישראל סוריאן, סילוואנה ג'רייסי (מנהלת פרויקטים במכון היהודי- ערבי בית ברל) וצביקה רוט
 


 

 

מקור:מיכאל לרר, עורך מקצועי, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה