כניסה הרשמה צור קשר

פרויקט קהילה בטוחה בשפרעם ובטמרה ופעולות המוס"ל שלנו במגזר הערבי - ראיון ברדיו

 

עודכן ב:31/10/2016

 

פייסל פלאח מדריך תעשיה ובנין מחוז צפון במוסד לבטיחות ולגיהות התראיין בתוכנית הבוקר של דליק ווליניץ ברדיו 102FM. הראיון יעסוק בפרוייקט "קהילה בטוחה" בשפרעם ובטמרה ובייחודיות הפעולות שלנו במגזר הערבי. בראיון מציין פייסל את התחומים היחודים בהם נתקלים מדריכי הצפון. אזור הצפון מאופיין בישובים קטנים, מפעלים, בתי מלאכה רבים ועסקים קטנים ובינוניים.

האוכלוסיה במגזר הערבי יותר חשדנית ופחות פתוחים לפנות בשאלות ולכן עבודתנו מאוד חשובה. אנו מגיעים אליהם מסבירים, מלמדים ונותנים להם הרבה כלים להתמודדות בנושא הבטיחות והבריאות במקומות העבודה.

אנו מפעילים בצפון פרויקט "קהילה בטוחה" הוא פרויקט בטיחותי-חברתי מתמקד בקידום הבטיחות במקומות עבודה בשיתוף הקהילה. הפרויקט בשיתוף של קרן מנוף שבמוסד לביטוח לאומי והוא מתבסס על התארגנות של קבוצת עובדים מהעסקים שנבחרו. המטרה "זכות עובדים לחזור הביתה בשלום" ולצמצם את מספר תאונות העבודה. הפרויקט מתקיים במחוזות שונים כגון: מעלה אדומים, נתניה וכו'. המעורבות של הקהילה, נוער הרצאות והמשכיות של הפעולות והפעילות מראה את הצלחתו של הפרויקט.

לסיום פיסל מספר על מקרה שקרה בעבודתו: "באחד מביקוריי בתקופת החופש הגדול, באתר בנייה באזור עפולה ראיתי ילד בן 10 שהסתובב באתר ללא כל ציוד מגן וללא השגחה, ברגע שראה אותי ברח לבניין ועלה לקומות הגבוהות, כשהגעתי אליו שאלתי לגילו והוא אמר שהוא בן 15 וכי הוא בנו של הרצף.  באותו רגע פניתי למנהל האתר ולאביו ומיד הילד הועבר לאחד המשרדים במקום ונאסר על אביו להביאו לאתרי בנייה כלשהם.


לראיון המלא לחץ כאן

 

מקור:יחידת האינטרנט, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה