| ||||
| ||||
הוראות טעינת הקפצה של מצבר "מת"
ממצבר אחר "חי" להלן כללי זהירות בטעינת הקפצה: לאחר קביעת אופן הארקה בשתי מכוניות יש לחבר כבלי הטעינה לפי סדר כדלקמן. התנעת מנוע שנדם במכונית עם מצבר
"מת" המוארקת שלילית 1. חבר את הכבל השחור (-) לקוטב השלילי של המצבר ה"מת". 2. חבר את הקצה האחר של הכבל השחור לקוטב השלילי של המצבר ה"חי". 3. חבר את הכבל האדום (+) לקוטב החיובי של המצבר ה"חי". 4. חבר את הקצה האחר של הכבל האדום לגוף המנוע מלמטה ובמרחק מהמצבר. התנע המנוע של המכונית עם המצבר ה"חי", לאחר מכן - התנע את המנוע של המכונית עם המצבר ה"מת". בזמן התנעת מנוע דומם יש לעמוד במרחק מסוים משני המצברים. לאחר שהמנוע הדומם החל לפעול, פרק את הכבלים בסדר הפוך: 1. פרק את הכבל האדום מגוף המנוע של המכונית עם המצבר ה"מת" 2. פרק את הכבל האדום מהמצבר ה"חי" המתניע 3. פרק את הכבל השחור מהמצבר ה"חי" המתניע 4. פרק את הקצה השני של הכבל השחור מהמצבר ה"מת" הערה: ההוראות הנ"ל מבוססות על ההמלצות של איגוד עצמאי של יצרני מצברים - IBMA - Independent Battery Manufacturers Association ו- Council Battery International -BCI ( המועצה הבינלאומית למצברים) (אבי צימר, 26928) |