כניסה הרשמה צור קשר

תאריך: 11/11/2014



 
תופעת השחיקה בעבודה מוכרת לכולנו היטב: אדם בוחר מקצוע, משקיע שנים בתהליך ההכשרה, מתחיל לעבוד במלא המרץ וההתלהבות, אך קשיי היום יום, הלחצים, ההתמודדויות וחוסר ההכרה במאמציו שוחקים אותו בהדרגה. לעיתים יאבד עניין בעבודה והתלהבותו תתפוגג לעיתים יפתח רגשות טינה, לפעמים ישקע באדישות, דיכאון או ייאוש, לעיתים יגזים בעישון, באכילה, בשתייה, יחסיו עם משפחתו יידרדרו, תחושות עייפות בגופו ולאות בנפשו ילוו את שגרת חייו ותחושת המלכוד תשתלט עליו.
על אף שהשחיקה היא חוויה כואבת, אם מטפלים בה נכון היא עשוי להביא לצמיחה אישית ולהתפתחות מקצועית.
מטרתו העיקרית של הספר היא להציג את מושג השחיקה בתקווה שאנשים יוכלו לזהות את בעייתם ולהילחם בה היתר הצלחה - באופן אישי, בארגון ובקבוצת העבודה.
בעקבות הצלחת המהדורה הראשונה של הספר יוצאת כעת מהדורה חדשה ובה מגוון עדכונים מחקריים וקליניים המציגים את נושא השיחקה כפי שהוא נראה במחקר, בעיקר במחקר שנערך בארץ, ובחיים בתחילת המאה העשרים ואחת.
פירז סטיל, המומחה המוביל בעולם לתחום הדחיינות, משלב פסיכולוגיה, מדע, עזרה עצמית ועשור של מחקרים פרי עטו כדי להסביר מדוע אנחנו דוחים דברים במודע ומרצון, אף שאנחנו מבינים שהדחייה תזיק לנו. מסתבר ש-95 אחוזים מאיתנו, בשלב כלשהו בחיינו, דחיינים, ושהסיבות לדחיינות הן תרבותיות, פסיכולוגיות וביולוגיות
  • מי דוחה ומדוע?
  • באילו דרכים אנחנו דוחים דברים?
  • כיצד נוכל להתמודד עם הסחות הדעת הרבות של העולם הדיגיטלי?
  • כיצד נרסן את האימפולסיביות, שהיא אחת הסיבות העיקריות לדחיינות?
  • כיצד נוכל להפסיק לדחות?
אם אתם מאמינים שאתם דחיינים מכיוון שאתם פרפקציוניסטים, תיווכחו לדעת שאתם טועים. סטיל מנפץ בספרו מיתוסים רבם הקשורים בדחיינות ובמוטיבציה. תלמדו גם כיצד אופני ההתמהמהות שלכם משפיעים על חייכם, בריאותכם, עבודתכם, רווחתכם ואושרכם. אז אם אתם חלק מ-95% מהאוכלוסייה הסובלים מדחיינות – אל תדחו את קריאת הספר הזה!
האם אפשר ללמוד איך להיות מאושרים?
כן... כך מאמין המרצה שהעביר את הקורס המבוקש והמשפיע ביותר בהרווארד בשנים האחרונות. אחד מכל חמישה סטודנטים במוסד האקדמי היוקרתי השתתף בהרצאותיו של טל בן-שחר, הרצאות מעוררות תובנה והשראה על המצב החמקמק מכולם: אושר.
איך?
טל בן-שחר, שצמח מתוך תנועת "הפסיכולוגיה החיובית", משלב בכישרון רב ידע עדכני, מחקר מדעי, עצות לעזרה עצמית והארה רוחנית. הוא טווה מהם מערכת עקרונות שכולנו יכולים לשלב בחיי היומיום שלנו. אם רק נפתח את הראש והלב לרעיונות שמציע לנו הספר, נחיה חיים מלאים יותר באושר ובאושר, ונלמד, כמו שלמדו אלפי סטודנטים בהרווארד, את הסוד להגשמה עצמית בת-קיימא.
הספר מעניק לכל אחד מאיתנו הזדמנות לקחת חלק בקורס הזה וללמוד כיצד פסיכולוגיה חיובית מאפשרת לנו לחיות באושר ובאושר - מיד. זכייה בפיס, קידום בעבודה או אהבה חדשה אינם דרושים.
פעמים רבות אנחנו חושבים לעצמנו: אילו רק היינו מספיקים תמיד לעשות את כל מה שתכננו, אילו רק היינו מרוויחים הרבה יותר, מנצחים באליפות ישראל בקפיצה לגובה, מצטיינים בכל מבחן או מוצאים את נסיך החלומות המושלם - אז ודאי היינו מאושרים! האומנם? טל בן-שחר, מחבר רב-המכר העולמי באושר ובאושר (בעברית בהוצאת מטר), מראה בספר המפתיע שבידיכם שהמרדף אחר השלמות הוא דווקא המכשול הגדול ביותר בדרך אל האושר.
בהסתמכו על מחקרים מתחום הפסיכולוגיה החיובית ועל מה שלימד בקורס הפופולארי שלו בהרווארד, בן-שחר מראה לנו איך להפסיק את המרדף הבלתי-אפשרי אחר השלמות, ובמקום זה להתקדם במסלול הפתלתל שיוביל אותנו אל האושר, הסיפוק וההגשמה העצמית.
בן-שחר מציע הצעה מדהימה בפשטותה: דרך אופטימלית להתייחסות להצלחה ולכישלון, למשפחה, לאהבה, לקריירה ולחיים בכלל. בעזרת תובנות מאירות עיניים, אנקדוטות אישיות וסיפורים מרתקים בשילוב עם תרגילים מעשיים, הוא מסביר מדוע הדרך אל האושר לא תמיד רצופה הצלחות, מדוע הפחד מכישלון משתק אותנו, וכמה נרוויח אם רק נדע לסלוח לעצמנו וללמוד מכישלונות ומרגשות מכאיבים. באושר אפשרי תגלו איך להתמקד בדברים החשובים בחיים, ואיך להגשים את הפוטנציאל שלכם ולהיות מאושרים באמת!
אילו חיים אתם רוצים עבור עצמכם?
מה תהיינה הבחירות שלכם כדי ליצור את החיים האלה?
בספרו החדש של ד"ר טל בן-שחר, מחבר רבי-המכר באושר ובאושר ואושר אפשרי שלימדו אותנו כיצד נוכל להיות מאושרים יותר, תמצאו לקחים חשובים שישנו את חייכם.
בהתבסס על מחקרים פסיכולוגיים עכשוויים וקלסיים ועל ניסיון חייו העשיר, בן-שחר מראה לנו איך לבחור את הבחירות הנכונות. ואין מדובר בהכרעות גדולות ומשנות חיים, אלא באין-ספור ההחלטות שאנחנו מקבלים מדי יום ביומו כמעט מבלי משים – אך יש להן השפעה ישירה ומתמשכת על אושרנו.
כל רגע הוא הזדמנות להחליט החלטה מודעת למען חיים מאושרים ומלאים יותר. בספר הנפלא הזה תמצאו 101 אפשרויות בחירה כאלה, בשילוב עם סיפורים מחייו האישיים של בן-שחר וסיפורים מהמקורות, מספרים ומסרטים. כל אלה יסייעו לכם לזהות הזדמנויות קטנות וגדולות ולנצל אותן כדי לחיות חיים מלאים, מספקים ומאושרים יותר.
התנכלות תעסוקתית, התעמרות, התעללות רגשית והצקה הן תופעות נפוצות בארגונים ובמקומות עבודה. לתופעות כאלה המתרחשות בתוך המשפחה, למשל, יש כבר מודעות ציבורית, יש להן הגדרה ושם ויש ארגוני סיוע ותמיכה לנפגעים ומערכת חוקים מגינה. בעולם העבודה הדבר שונה לגמרי – התופעה קיימת ורוחשת בהיקפים עצומים אך בשקט, בהיחבא, מתחת לפני השטח – וככלל הגורמים המעורבים, מעדיפים להתעלם או לשתוק, כל גורם מסיבותיו הוא. משום כך נקרא הספר "המגפה השקטה" במקומות העבודה.
אחד מכל ארבעה עובדים, בכל רמות התעסוקה נפגעים – החל מנציג המכירות שהבוס מתעמר בו ועד למנהל הבכיר שהמנכ"לית מתנכלת לו וממררת את חייו. רבים מן הסובלים מכך מרגישים בודדים, תמהים מדוע זה קורה להם? אינם יודעים כיצד לנהוג, ואף נתקפים בושה וטועים לחשוב כי הם האשמים במצב הנורא שנקלעו אליו. המחיר האישי של הנפגע מפעולות כאלה הוא גבוה ואנשים רבים וטובים מוצאים עצמם המומים, מושפלים, מוכים ופגועים נפשית ופיזית על לא עוול בכפם. ואולם מפסיד ונפגע קשות גם הארגון שמתיר התעמרות בין כתליו − מפסיד ונפגע מבחינה אנושית, מבחינה תדמיתית, מבחינה יצרנית וכמובן מבחינה כלכלית.
ששת היסודות של הערכה עצמית – ד"ר נתנאל ברנדון

ספרו של ד"ר נתנאל ברנדון, מומחה עולמי בנושא הערכה עצמית מציג מסקנות מפרקטיקה ומחקרים קליניים המדגימים את החשיבות של הערכה העצמית לבניית יחסים בינאישיים למצוינות אישית ולבריאות נפשית במקום העבודה, בחינוך ובחברה. 
הספר נותן מענה על השאלה מהי הערכה עצמית, מדוע היא חשובה ומה ניתן לעשות כדי להעלות את רמת ההערכה העצמית. על פי ברנדון הערכה העצמית מורכבת משני מרכיבים: מסוגלות עצמית וכבוד עצמי: החוויה של היכולת להתמודד עם האתגרים הבסיסיים של החיים (מסוגלות עצמית) והתחושה האישית של הזכאות לאושר. (כבוד עצמי)
שש היסודות של הערכה העצמית הם: מודעות, קבלה עצמית, אחריות אסרטיביות משמעות ושלמות.
ניהול כעסים

ספר הדרכה בנושא ניהול כעסים באופן יעיל. מהו כעס? מה מכעיס אותנו? מה הם הסיבות לכעסים? מדוע אנשים מתרגזים מדברים שונים? מדוע אנשים אחרים לא מתעצבים מאותם הדברים שמכעיסים אותי? האם כעס הוא תמיד שלילי? הספר כולל טכניקות המתבססות על שיטות טיפול מהטיפול הקוגניטיבי התנהגותי
(Cognitive Behavioral Therapy –CBT), מפרט מודל לניהול כעסים, מביא דוגמאות, ניתוחי מקרים, ותרגילים לאמון עצמי. 

 

שלח להדפסה

חדשות

לכל החדשות