כניסה הרשמה צור קשר

כלים אינטרנטיים ואפליקציות (ישומונים) בארגונומיה

מאת:אביטל רדושר, מדריכת ארגונומיה ארצית, המוסד לבטיחות וגיהות

תאריך:27/10/2019


עולם התעסוקה החדש מאופיין בשילוב טכנולוגיות דיגיטליות חדשניות, רובוטים, אוטומציה ובינה מלאכותית. השינויים בתחום התעסוקהנושאים עמם אתגרים רבים ואפשרויות חדשות להטמעת טכנולוגיות לבטיחות ובריאות בעבודה. התפתחות טכנולוגיה המאפשרת קידום ידע בתחום הבטיחות והגיהות בעבודה טמונה בשימוש באפליקציות הבטיחות. דוח של ILO לשנת  2019 - "Safety and health at the heart of the future work", שם דגש על פיתוח חבילות הכשרה דיגיטליות ואפליקציות, שיהיו נגישות למגוון סוגי משתמשים ויאפשרו דרכים חדשות להכשרה ומתן מידע בתחום הבטיחות והגיהות לעובדים במגוון תפקידים ומקומות עבודה.
 
להלן כמה המלצות לאפליקציות בתחום הארגונומיה והבטיחות, שיכולות לסייע בקידום הבטיחות והבריאות בעבודה:
 
אייקון
האפליקציה
שם האפליקציה הסבר
אפליקציה לבקרה ארגונומית  האפליקציה זמינה במכשירי אייפון ואנדרואיד. האפליקציה, שפותחה על ידי ILO ו- IEA, מאפשרת יצירת צ'ק ליסט אינטראקטיבי בארגונומיה. היא מתאימה לשימוש במקום העבודה וכוללת סה"כ  132 סעיפים לבקרה ארגונומית. האפליקציה כוללת גם המלצות לשיפורים ארגונומיים במקום העבודה.
מחשבון הרמה של NIOSH האפליקציה זמינה במכשירי אייפון ואנדרואיד. היא פותחה במטרה לתת למשתמש מידע שיאפשר לו נשיאת משקל בצורה בטוחה, במגוון מצבים שונים, בעזרת חישוב משקל הרמה מרבי מומלץ.  
אפליקציה בתחום ארגונומיה שזכתה בפרס של OSHA האפליקציה זמינה רק למכשירי אייפון. מטרת האפליקציה לשפר יעילות ובריאות המשתמש בה בעזרת עידוד להפסקות להתמתחויות, מציעה ייעוץ ארגונומי לסידור הציוד במשרד, ממליצה על מגוון תרגילי מתיחה ותזכורת להפסקות במהלך העבודה. 
אפליקציה לעבודה בטמפרטורה גבוהה האפליקציה, שפותחה על ידי OSHA ו-NIOSH, מאפשרת לעובדים,למפקחים ולמנהלים לחשב את מדד עומס החום. היא מציגה אמצעי הגנה שיש לנקוט ברמות הסיכון השונות כדי להגן על העובדים מפני פגיעות הקשורות לעומס חום. האפליקציה כוללת תזכורת על שתיית נוזלים, תזמון הפסקות מנוחה, הנחיות למקרי חירום, בניית תוכנית עבור עובדים חדשים והדרכה על תסמינים של פגיעת חום.
     
אפליקציות נוספות לבטיחות בעבודה
שימוש בסולם  אפליקציה לשימוש בטוח בסולם. פותחה על ידי NIOSH, במטרה לשפר את בטיחות העובדים המשתמשים בסולם במהלך עבודתם.
מדריך כיס לסיכונים כימיים האפליקציה פותחה על ידי NIOSH, מכילה נתונים על רמות חשיפה מותרות, ציוד מגן אישי נדרש ועוד. המדריך מאפשר חיפוש לפי שם של חומר כימי, או לפי CAS, ומספק מידע על תכונות פיזיות של חומרים, סכנות בריאותיות אפשריות, עזרה ראשונה במקרה של חשיפה, ציוד מגן אישי נדרש ומידע רגולטורי.
חשיפה לרעש האפליקציה פותחה על ידי NIOSH, במטרה לסייע לעובדים לעבוד בצורה בטוחה בזמן חשיפה לרעש בעבודה. האפליקציה מספקת מידע על רעשים הנחשבים מסוכנים, מאפשרת ביצוע מדידות רעש ומספקת מידע על בחירת ציוד מגן מתאים.
     
כלים אינטרנט
מחשבון לחישוב החזר השקעה בארגונומיה (ROI) של אוניברסיטת קורנל המחשבון מאפשר להעריך את היתרונות הכלכליים הפוטנציאליים, הגלומים בהתערבות ארגונומית בעבודה. החישוב מבוסס על שכר העובדים, מספר העובדים בחברה, עלות ההתערבות והעלייה ביעילות העבודה בעקבות ההתערבות.
     

**כל האפליקציות בשפה האנגלית

 

שלח להדפסה כתוב תגובה

 

לחדשה זו התפרסמו 0 תגובות לפתיחת כל התגובות

כתוב תגובה סגור תגובה

שם: תוכן
כותרת
כתוב תגובה