כניסה הרשמה צור קשר

מחקר חדש על גורמי סיכון כימיים תעסוקתיים במכונים לטיפוח ציפורניים

מאת: יפעת זר, מידענית, מהנדסת כימיה, מרכז מידע, מדור ידע וחדשנות המוסד לבטיחות ולגיהות

תאריך:06/07/2022


מחקר, שנערך לאחרונה בקרב עובדות טיפוח ציפורניים בקנדה, הראה כי עובדות אלו חשופות לרמות גבוהות למדי של גורמי סיכון כימיים תעסוקתיים, המקושרים לבעיות נוירולוגיות ולהשפעה שלילית על מערכת הרבייה. חלק מהחומרים המזיקים נמצאו בריכוז של פי 30 יותר, יחסית לריכוזי חומרים כימיים ביתיים, וחלק נמצאו בריכוז של פי 10 יותר מאשר ריכוזי גורמי סיכון כימיים במתקני טיפול בפסולת אלקטרונית.

החוקרים ערכו את המחקר ב-18 מכוני טיפוח ציפורניים בטורונטו. הם בדקו דגימות אוויר פעילות שנשאו על גופן 45 עובדות במהלך 8 שעות עבודה, ודגימות סיליקון פסיביות מחלל אוויר המכונים. נמצאה רמת חשיפה גבוהה לכמה חומרי פלסטיק, בהם מעורב החומר פתאלאט (phthalate), ביניהם גם ריכוזים נמוכים של החומר 
DEHPי(Di(2-ethylhexyl) phthalate), האסור לשימוש קוסמטי בקנדה. כמו כן, נמצאו רמות גבוהות של מעכבי בעירה, אשר כלל לא אמורים להימצא בתכשירים קוסמטיים או בתכשירי היגיינה אישיים. חלק מהחומרים שנמצאו, מוגבלים בשימוש על פי החקיקה הקנדית, אך לא לגמרי מוסדרים באתרי עבודה באזור אונטריו.  
 
החוקרים קראו לממשלה להחמיר ברגולציה הקשורה לעיסוק בחומרים כימיים ולהחיל אותה על מספר רב יותר של אתרי עבודה, כולל מכוני טיפוח ציפורניים, כדי להבטיח שחללי העבודה יהיו נקיים מגורמי סיכון כימיים תעסוקתיים. כמו כן, ציינו החוקרים, יש לדרוש מיצרני תכשירים קוסמטיים ותכשירי היגיינה אישיים ייצור תכשירים "נקיים" מחומרים כימיים, העלולים להזיק או ידועים כמזיקים לבריאות העובדים והמשתמשים בהם.     

מקור

 

שלח להדפסה