כניסה הרשמה צור קשר

מאת: מרכז מידע, מדור ידע וחדשנות המוסד לבטיחות ולגיהות

תאריך:20/10/2022


 

מקור: Four reasons why emergency services should
                                wear body cameras, SHP, 2018

מחקר שנערך על ידי המחלקה לקרימינולוגיה באוניברסיטת קיימברידג', בשנת 2014 הראה כי שימוש במצלמות גוף (הנישאות על הגוף) מעל מדי שוטרים בארה"ב בעת מפגש שלהם עם הציבור הפחית את מספר מקרי האלימות שבהם הם היו מעורבים. במקרי תקיפות של אזרחים כלפי השוטרים היו המצלמות אמצעי מרתיע, וגם במקרים של שימוש בכוח שלא לצורך של שוטרים נגד אזרחים - עצם המוּדעות של השוטרים לנוכחות המצלמות גרם להם להיות זהירים יותר במעשיהם.


שוטרים היו הראשונים שהחלו להשתמש במצלמות גוף, אולם לא היחידים. בשנת 2015 החל שירות הבריאות הלאומי באנגליה NHSי(National Health Service) לספק מצלמות גוף לצוותי האבטחה של כמה בתי חולים באנגליה לאחר עלייה במספר מקרי התקיפה נגדם, ואחר כך, המשיך לספקם גם לצוותי שירותי בריאות והצלה באנגליה, עקב שיעור גבוה של מקרי אלימות נגדם מצד מטופלים ובני משפחתם. לשם המחשה, על פי דיווח של ה-BBC, בשנת 2020 אירעו יותר מ-3,500 תקיפות אלימות כלפי פרמדיקים באמבולנסים בכל רחבי אנגליה.











מקור: Body cams for ambulance staff after rise in attacks
                                                                         SHP, 2021

 


מאז כניסתו לתוקף של חוק Assaults on Emergency Workers (Offences) Act 2018 (c. 23), בשנת 2018, להגנת צוותי שירותי בריאות והצלה באנגליה ובוויילס, צילומי הווידאו, המתקבלים ממצלמות הגוף, ניתנים להעברה למשטרה והם יכולים לשמש כראיה בבית משפט. ניסיון השימוש במצלמות הגוף על ידי עובדי שירותי הבריאות וההצלה הראה כי הן מקנות להם תחושת הגנה וביטחון, ומפחיתות את מספר אירועי האלימות נגדם. כמו כן, תביעות משפטיות נגד תוקפים, שצולמו על ידי המצלמות, נוטות להסתיים בהרשעות מהירות של התוקפים.

ניסיונות מוצלחים של שימוש במצלמות גוף להגנת עובדים מפני מעשי אלימות נרשמו בענפי תעסוקה נוספים באנגליה. המצלמות מגנות על פקחי חניה בחבל יורקשייר (שחוו יותר מ-120 אירועי תקיפה בשנת 2017) ועל עובדי איסוף אשפה בחבל אוקספורדשייר (שהתקבלו 20 דיווחים בממוצע בשנה על אירועי אלימות נגדם).

יש יתרונות ברורים לשימוש במצלמות הגוף לצורכי ביטחון עובדים, המצויים בסיכון למעשי אלימות נגדם, אך יש להבין כי כרוכים בהן גם מגבלות וקשיים. המידע שנאסף בצילומי הווידאו הוא פרטי, חסוי ורגיש. יש להבטיח כי לא ייעשה במידע הזה שימוש אחר, מלבד המטרה שלשמה הוא נועד, ולמנוע את דליפתו. לצורך הבטחת החיסיון של המידע, נדרש לאחסן אותו באופן מאובטח ,למשל, מוצפן או מקודד,  ובדרך כלל, עלות אחסנה כזו היא גבוהה מאוד.  


 
מקורות
 
דף / מידע זה הוכן לפרסום על ידי יפעת זר מידענית, מהנדסת כימיה

לקריאת ידיעות נוספות מהעולם לחץ כאן >>

 

שלח להדפסה