כניסה הרשמה צור קשר

מאת: מדור ידע וחדשנות המוסד לבטיחות ולגיהות

תאריך:05/03/2023


עבודה במקומות או בחללים מוקפים, חללים סגורים או סגורים חלקית, שאינם מיועדים לשהות ממושכת או רציפה של בני אדם, כמו חללי ממגורות, מחסני אוניות, בורות ביוב, סילואים, הופרים, מנהרות, תעלות, צינורות וכד', עלולה להיות מסוכנת מאוד. הסיכונים העיקריים הקשורים לתנאי העבודה הייחודיים במקומות אלו הם: אטמוספירה של אדים רעילים ורמות חמצן נמוכות, עומס חום, סיכוני דלקה ופיצוץ, הצפות, שיטפונות ולכידה עקב זרימת נוזלים או מוצקים, במיוחד בעבודות ניקוז וביוב.

קיימת חשיבות רבה להערכת סיכונים תעסוקתיים ולנקיטת אמצעי זהירות מתאימים בעת עבודה במקומות מוקפים, למניעת פציעות ותאונות עבודה. שילוב של עזרים דיגיטליים, כגון מצלמות, אינטרקום, התרעות, חיישנים בתהליך הניטור הדיגיטלי Digital Confined Space Monitoring (DCSM), מייעל את התקשורת הדו-צדדית בתוך המקום המוקף ומחוצה לו ומעלה משמעותית את רמת בטיחות ורווחת העובדים במקומות אלו. הטכנולוגיות החדשניות אוספות ומרכזות מידע חשוב על תנאי המקום המוקף, באופן אוטומטי ובזמן אמת, ומסייעות למקבלי ההחלטות בתפעול התקין של העבודה בו.

להלן המודולים הרלוונטיים ביותר של DCSM:

 
תבנית דיגיטלית (Digital Template)
התבנית מכילה פונקציות ייעודיות לזיהוי סיכונים תעסוקתיים ולהערכת יעילוּת מדדים מוגדרים ומהווה חלק אינטגרלי באפליקציה, הישימה במכשירים ניידים (טלפון, טאבלט) של התוכנית האסטרטגית הכללית לניהול הסיכונים בארגון. בעזרתה, המשתמש יכול להגיב ולקבל החלטות באופן מידי ובזמן אמת, לארגן ביעילות את המידע הרלוונטי ולנטר ברציפות את התקדמות התהליך ואת שינויי התנאים בו, תוך שיתוף בעלי עניין במידע.
 
♦ הרשאת עבודה אלקטרונית (Electronic Permit to Work - e-PTW)
מערכת מבוססת תוכנה, המנהלת את בקרת הגישה למקום המוקף ומאפשרת גישה לעובדים מורשים בלבד. המערכת מתאמת ומתזמנת את הפעולות המבוצעות והמתוכננות במקום המוקף בין כל ספקי שירותי התפעול והתחזוקה ומאפשרת פיקוח ובקרה עליהן מרחוק. זהו כלי מדויק ואמין, המבטיח עמידה בדרישות רגולציה וכללי עבודה, שבעזרתו ניתן לנהל ולתעד את רצף העבודות במקום המוקף ולדווח עליהן לבעלי עניין.
 
♦ אפליקציה להוראות עבודה (The work instruction application)
אפליקציה המאפשרת לייצר בקלות הוראות עבודה ולשתף אותן בין כל העובדים בארגון, כך שתהיינה זמינות ונגישות לכולם. האפליקציה מעשירה את הוראות העבודה בתמונות, סרטוני וידיאו, הערות וכו', תוך שימוש בעזרים, כגון מצלמות, אינטרקום, התרעות וחיישנים המשולבים במסכים דיגיטליים מוגדרים מראש, כדי להמחיש היטב את מהות ההוראות.

לידיעה, המוס"ל פרסם דף תפוצה 206 -
עבודה במקום/חלל מוקף

מקור:
Digital Confined Space Technologies : Improving Worker Safety and Efficiency
דף / מידע זה הוכן לפרסום על ידי יפעת זר 

לקריאת ידיעות נוספות מהעולם לחץ כאן >>

 

שלח להדפסה