nl_temp_header
| גליון 129 יולי 2016 |
strip_resear...
workingLong שימוש בבקרה מדורגת להערכת חשיפה תעסוקתית לחומרי ננו
מאת: ד"ר אשר פרדו
פיתוח, יצור ויישום של חומרי ננו עבור ננו טכנולוגיה נעשה נפוץ יותר ויותר. עקב העדר ידע מספיק על סיכוני הבריאות הפוטנציאליים בעיסוק בחומרי ננו, והעדר שיטות כמותיות ותקנים להערכת חשיפה תעסוקתית לחומרים אלה, יש חשיבות לכלי הערכה איכותנית של חשיפה וסיכון בריאותי. לאחרונה הוערכו במחקר מספר כלים המתבססים על מודלים של בקרה מדורגת ( control banding) עבור חומרי ננו.
 
workingLong איך רגשות ומחשבות משפיעים על הבטיחות
מאת: לבנת כהן
כללים, פתרונות טכניים, מודלים עסקיים ומערכות לניהול בטיחות הם רק חלק מהמאמצים שמשקיעים מקומות עבודה לשיפור הבטיחות ולהגנה על עובדיהם. עם זאת, רק לעיתים רחוקות די באמצעים אלו למניעת אירועי בטיחות ותאונות עבודה.
 
workingLong גליון בטיחות - SDS) Safety Data Sheet) הדרך לאיית בטיחות עם חומרים כימיים
מאת: ד"ר מירב פז
פרסום זה מוצא לאור על ידי מרכז המידע של המוסד לבטיחות וגיהותו מטרתו הוא הדגשת החשיבות של השימוש בגיליון הבטיחות בעיסוק עם חומרים כימיים, סקירת המידע המופיע בגיליון הבטיחות וביאור מונחים נבחרים, על מנת שהמשתמש יוכל להפיק את המירב מהמידע המופיע במסמך ולטפל בחומר הכימי תוך שמירה על הבטיחות והבריאות. גרסת pdf.
 
 
strip_news
אושר לקריאה שניה ושלישית: אתר בנייה שאירעה בו תאונת עבודה קשה - ייסגר
בהמשך לדיווח שלנו בחודש שעבר על אישור לקריאה ראשונה של הצעת החוק, אישרה השבוע (19.7.16) ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת לקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק של יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) וחברי הכנסת איל בן ראובן (המחנה הציוני) ועבד אל חכים חאג' יחיא (הרשימה המשותפת), לפיה אתר בניה שהתרחשה בו תאונה שגבתה חיי אדם או גרמה לפציעה קשה, ייסגר למשך יומיים.
 
קורסים לממוני בטיחות וממונה בטיחות אש בצפון
ממונים על בטיחות אש תאריכי הקורס - 30.08.2016 עד 29.11.2016, הקורס מורכב מ - 10 ימי לימוד, שיתקיימו במתכונת של יום בשבוע, בימי ג'. מטרת הקורס: הכשרת העובדים לתפקיד ממונה על בטיחות-אש, מקנה ידע: במהות האש, החוקים, הכנת דרישות מקצועיות ממתכנן בטיחות-אש וכו'.
אושר תקן ישראלי חדש למתקני צריכה תעשייתיים בגז טבעי
ביום חמישי האחרון (30.6.2016) אושר בוועדה הטכנית 407 "מערכות גז טבעי" במכון התקנים הישראלי תקן ישראלי חדש ת"י 6464 "דרישות בטיחות למתקני צריכה תעשייתיים בגז טבעי – מתקנים, סביבת עבודה, הליך הבדיקה והאישור וצנרת פנים מפעלית".
 
  לרשימת כל החדשות
strip_tkina_o
workingLong תסמונת שורש כף היד: סקירת ספרות ונתונים עדכניים - חלק ב
מאת: ד"ר יוהנה גייגר
תסמונת התעלה הקרפלית, או Carpal Tunnel Syndrome) CTS), נמנית עם הפגיעות השכיחות המדווחות לרופאים התעסוקתיים בארץ. בעבר, נערכו מחקרים שונים בנושא זה, חלקם מתבססים על קבוצות עובדים שונות, חלקם על שיטות מדידה שונות או על קריטריונים שונים להגדרת התסמונת.



strip_weekly...
 
מהי תדירות בדיקה תקופתית למפסק מגן (ממסר פחת)?
מאת: יעקב מאירסון
תשובת השבוע של מרכז המידע מתאריך 25.7.16
 
האם נדרש להאריק פיגומים?
מאת: יעקב מאירסון
תשובת השבוע של מרכז המידע מתאריך 18.7.16
 עוד "תשובות השבוע"
 


site_new
 
לחץ כאן לפרסומים האחרונים בספריה המקצועית
 
 
עריכה והפקה: יחידת האינטרנט, המוסד לבטיחות ולגיהות  |  כתוב לנו  internet@osh.org.il    |    לגליונות קודמים
 
בקרו אותנו בפייסבוק
nl_side_1_1212
ins(1)