nl_temp_header
| גליון 130 אוגוסט 2016 |
strip_resear...
workingLong שיווק חברתי: גישה ואסטרטגיה למניעת תאונות עבודה בענף הבנייה
מאת: ד"ר אשר פרדו
שיעור התאונות, ובתוכן תאונות קטלניות, בענף הבנייה הוא גבוה בישראל ובמדינות אחרות ובעל השלכה ארצית-לאומית, כלכלית וחברתית-ציבורית. שיווק חברתי הוא גישה המיישמת תפיסה ורעיונות של שיווק מסחרי וכלים נוספים כדי להשפיע על התנהגות רצונית של קהל יעד במטרה לשפר את חייו של קהל זה. מומלץ לאמץ את גישת השיווק החברתי כאסטרטגיה לשינוי תרבות הבטיחות באתרי בנייה ולשינוי התנהגותי בקרב העובדים ומעסיקיהם..
 
school בחזרה ללימודים – הקרינה בבתי הספר
מאת: ד"ר אמנון דבדבני
עם חזרת התלמידים לבתי הספר, עולה גם סוגיית בטיחותם – בדרך לבית הספר ובחזרה ממנו, ובעת שהייתם בו. נושא החשיפה לקרינה בבתי הספר נמצא בשנים האחרונות במוקד המוּדעות הציבורית ואמצעי התקשורת, על רקע השימוש הנרחב במכשירים הסלולריים והמעבר לסביבת לימוד מתוקשבת, שבה משתמשים רבות במחשבים ניידים ונייחים.
 
workingLong ארגונומיה בכיתה - השפעת סביבת הלימודים על תלמידי בית ספר
מאת: ד"ר יוהנה גייגר
במקומות עבודה רבים מתקיים אורח חיים יושבני (הכרוך בישיבה ממושכת) שעלול להביא לפגיעות שריר ושלד או לנזקי בריאות אחרים. יותר ויותר מחקרים מראים ששילוב תנועתיות ומנחי עבודה מגוונים בסביבת העבודה עשוי לשפר את בריאות העובדים ואת תחושותיהם. לאחרונה אף נקשרה עבודה במנחים מגוונים, הכוללים ישיבה, הליכה ועמידה לסירוגין, בשיפור ביעילות העובדים
 
 
strip_news
תחום עיסוק חדש במוסד לבטיחות ולגיהות - קרינה בלתי מייננת
הקרינה האלקטרומגנטית הבלתי מייננת הינה גורם חשיפה מהשכיחים ביותר, ואשר חשיפת האדם אליו גדלה משמעותית בעשורים האחרונים עקב התפתחות טכנולוגיות חדשות. הקרינה מקיפה תחום תדרים נרחב, החל מתדרים נמוכים (כולל שדות בתדר רשת החשמל), קרינת רדיו, קרינת מיקרוגל, גלים מילימטריים ועוד, בתחום 0 – 300 ג'יגה-הרץ.
 
חידושים בתחיקה - תיקון לחוק ארגון הפיקוח על העבודה, צווים להפסקת עבודה באתרי בנייה
בספר חוקים 2576, מתאריך 11 באוגוסט 2016 פורסם: חוק ארגון הפיקוח על העבודה (תיקון מס' 10) (צווים להפסקת עבודה באתרי בנייה), התשע"ו - 2016. תיקון עקיף: פקודת תאונות ומחלות משלח יד (הודעה), 1945.
השתלמות בתחום בטיחות ובריאות תעסוקתית במינהור
בתאריך 16 בנובמבר תפתח השתלמות בתחום בטיחות ובריאות תעסוקתית במינהור. המוסד לבטיחות ולגיהות ממשיך לקדם את ההכשרות בתחום המינהור ולתת דגש להבטים בטיחותיים וניהול הסיכונים בחפירת המנהרה. חפירת מנהרה הינה פעילות ייחודית המחייבת ידע נוסף ומיוחד לתחום זה וראוי להקנותו לממונים על הבטיחות על מנת לאפשר להם לבצע את תפקידם האחראי בצורה המקצועית ביותר.
 
  לרשימת כל החדשות
strip_tkina_o
workingLong חייבים להקטין את החשיפה לפליטת דיזל במקומות עבודה
לאחרונה פורסמו ממצאים של סקר אשר בדק השפעות בריאותיות של פליטת דיזל. הסקר פורסם לאחרונה על ידי מומחים מהמכון הפיני לבריאות תעסוקתית (Finnish Institute of Occupational Health - FIOH) וקבוצת מקצוענים ממדינות סקנדינביות ומהולנד



strip_weekly...
 
מהן הנחיות התחיקה להקמת פיגומים?
מאת: יעקב מאירסון
תשובת השבוע של מרכז המידע מתאריך 22.8.16
 
האם ניתן להשתמש בטרקטור שופל ככלי הרמה?
מאת: יעקב מאירסון
תשובת השבוע של מרכז המידע מתאריך 15.8.16
 עוד "תשובות השבוע"
 


site_new
 
לחץ כאן לפרסומים האחרונים בספריה המקצועית
 
 
עריכה והפקה: יחידת האינטרנט, המוסד לבטיחות ולגיהות  |  כתוב לנו  internet@osh.org.il    |    לגליונות קודמים
 
בקרו אותנו בפייסבוק
nl_side_1_1212
ins(1)