בטיחות רכב - מערכת המגלה לחץ אוויר נמוך בצמיגיםמערכת חדשה כחול-לבן עשויה לחולל מהפך בטיחותי בכלי הרכב: תתריע באמצעות חיישנים וסיבים אופטיים הטמונים באספלט על לחץ אוויר נמוך בצמיגים. תופעת לחץ אוויר נמוך מדי בצמיגים, מביאה עמה אחיזה מופחתת של הצמיגים בכביש, וכתוצאה מכך מרחקי בלימה ארוכים יותר, יציבות מופחתת, פגיעה מיידית ביכולת התמרון ועוד. בנוסף, פחות מדי אוויר בצמיגים מקצר את חיי הצמיג באופן דרסטי, ומעלה את צריכת הדלק באופן ברור. במילים אחרות, יש לכם את כל הסיבות הטובות מדוע לשמור על לחץ אוויר תקין בצמיגים, לפי הוראות היצרן. אלא שרבים אינם מעניקים לכך את החשיבות הראויה, כפי שגילינו לא אחת. חברת עיטם מערכות שבקיבוץ גלאון, פיתחה מערכת חדשה המאפשרת בדיקה מהירה ומדויקת של לחץ אוויר בצמיגים, ללא יציאה מהרכב. מטרתה של המערכת, המכונה מגלא"ן (מגלה לחץ אויר נמוך), היא לזהות לחץ אוויר נמוך מדי בצמיגים. המגלא"ן היא מערכת הבנויה מסיב אופטי המשמש כגלאי ומונח לרוחב הכביש. כאשר עובר הרכב עליו, בוחנת המערכת את "איכות" המגע של הצמיג עם הכביש ומודדת את שטח המגע של הגומי, בזמן שהוא עולה על הסיב האופטי. גודל שטח המגע של הצמיג, יחסי ללחץ האוויר. מכאן ניתן לזהות חריגות במידת הניפוח. המידע על חריגת לחץ אויר מוצג לנהג או לבוחן הרכב על ידי צג אלקטרוני, ומידע זה יכול ללא בעיה להגיע למחשב ותוכנת אקסל, לצורך איסוף נתונים סטטיסטיים. הלכה למעשה, המערכת - שמחירה יעמוד על כ-10,000 שקל - יעילה ופשוטה ביותר: הרכב עובר, ומייד מקבלים תצוגה ברורה אם לחץ האוויר תקין או לא. לאחר 30 שניות, מכונה המערכת לקבל את הרכב הבא. "המערכת מתאימה למפעילי ציי רכב פרטי ורכב כבד (אוטובוסים ומשאיות), מפעילי חניונים גדולים, כבישי אגרה, צה"ל והמשטרה, מועצות מקומיות ותחנות דלק" אומר נובוגרוצקי, מהמפעל המפתח, ומאמין כי כך ניתן יהיה להעלות את רמת הבטיחות בכבישים. המקור: Ynet |