אם אינך רואה מייל זה לחץ כאן
head_mobile_...
גליון 136 פברואר 2017 
 
480x330
יום הארגונומיה הישראלי 28.2.17
יום הארגונומיה הישראלי מצוין כל שנה ביום האחרון של חודש פברואר, והשנה יחול ביום ג' 28.2.17.  באותו יום מצוין ברחבי העולם היום הבינלאומי להגברת המודעות לפגיעות שריר-שלד מצטברות.  זאת הזדמנות להגביר את המודעות בנושא גורמי סיכון ארגונומיים, פגיעות שריר-שלד מצטברות הקשורות לעבודה ולאמצעים להפחתת הסיכונים.  
 
מאמרים ליום הארגונומיה
86392193_thu...
פתרונות ארגונומיים אינם כרוכים בהכרח בעלויות גבוהות, אך הם יכולים לחסוך בעתיד כסף רב על ידי הפחתת הפגיעות והקטנת שיעור ההיעדרויות מהעבודה. כולנו שמענו את המילה ארגונומיה, לעתים בצירוף מונחים כגון הנדסת אנוש, הגורם האנושי, פגיעות שלד-שריר
 
pictuer_1609...
לעובדים במקצועות הבנייה ברחבי העולם שיעורים גבוהים של פגיעות שריר ושלד: על פי נתונים אירופיים, כ-75% מן הפגיעות בקרב עובדי בנייה היו פגיעות שלד-שריר, בפרט פגיעות גב. 
86392193_thu...
רוב הנשים בישראל ממשיכות לעבוד במקום בעבודתן בזמן ההיריון, לעתים קרובות ללא התאמה למצבן המשתנה. אפשר להקל על עובדות בהיריון על ידי התאמת עמדות העבודה ואופן העבודה. 
 
seating
לציון יום הארגונומיה הישראלי, להלן תיאור חייו ותרומתו הגדולה של ברנרדינו רמזיני, רופא מבריק וחדשני מהמאה ה-18, שעבודותיו מהוות בסיס לחשיבה ארגונומית עד היום.  
מאמרים חדשים
86392193_thu...
החשיפה לקרינה אלקטרומגנטית בלתי מייננת מלווה אותנו באופן קבע, בבית, בסביבה ובעבודה - חשיפה אישית לטלפונים סלולריים, לרשתות WiFi, לארונות ולתשתיות של חשמל, לציוד חשמלי ועוד.
 
pictuer_1609...
בהמשך  לכתבה שפורסמה בעלון זה בחודש דצמבר האחרון על נושא "בריאות כוללת לעובד"  (Total Worker Health - TWH) מדווח כאן על פרסום מדריך מעשי בנושא זה שמטרתו לעודד מקום עבודה לחתור לסביבת עבודה חופשית מגורמי סיכון לכלל העובדים ולקדם את בריאות העובד ורווחתו.
חדשות
מנגנון ההנחות לימי כשירות לממוני בטיחות מסתיים ב 31.3.17
כמידי שנה, אגף ההכשרה והדרכה של המוסד לבטיחות, פירסם את חוברת ימי ההשתלמויות שבאמצעותה ניתן לבחור ימי השתלמות ולהירשם אליהם. גם השנה מופעל מנגנון הנחות כמפורט לעיל.
--------------------------------------------------
המוס"ל מגביר מודעות לבטיחות ולגהות באמצעות כלי התקשורת
המוסד לבטיחות וגיהות הרחיב לאחרונה את פעילות ההסברה שלו באמצעי התקשורת השונים ויצא בסדרת כתבות וראיונות לכלי התקשורת בינהם: רדיו 102FM, ערוץ הטלויזיה השונים
--------------------------------------------------
המוסד לבטיחות ולגיהות מסייע למנהלי עבודה באתרי בנייה בירושלים
בתאריך 15.2.17, בקור ירושלמי של 4 מעלות, קיים המוסד לבטיחות ולגיהות ביקורים באתרי בנייה בגבעת שאול בירושלים, בהשתתפות מדריך הבטיחות בבנייה ובתעשייה מוטי סולטני וממונת הבטיחות ענת ריבלין-ישעיהו. 
--------------------------------------------------

 
תשובת השבוע - אתם שואלים אנחנו עונים
חדש באתר האינטנרט שלנו
 
480x330
לראשונה "שיר חידה" של המוסד לבטיחות ולגיהות בשיתוף פעולה עם דן חמיצר
סרטון אנימציה המהווה "שיר-חידה" אותו יצר חמיצר ,בשיתוף המוסד לבטיחות ולגהות, הפונה לכלל האוכלוסייה, וזאת במטרה להביא לשינוי תרבות הבטיחות בעבודה. בשיר חבויות 2 מילות חידה, הפותרים יעלו לשלב הגמר והזוכה בו  יזכה בפרס כספי על סך של 10,000 שקל.
 
להורדת האפליקציה לחצו על הכפתור המתאים או סירקו את הקוד
googleplay
appstore
qr_app