כניסה הרשמה צור קשר

הצעת חוק: במבנים שבהם נהרג עובד בנייה - תוצב לוחית הנצחה

 

עודכן ב:03/02/2016

 

בכל בניין שבמהלך בנייתו נהרג עובד בניין, תותקן לזכרו לוחית הנצחה במקום נראה לעין - כך מציעה חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני), בהצעת חוק שמיועדת להעלאת המודעות לתופעה ולהגברת אכיפת חוקי הבטיחות בענף הבנייה

יוזמי החוק, חברי הכנסת שלי יחימוביץ', יו"ר ועדת העבודה, אלי אלאלוף (כולנו), אורלי לוי-אבוקסיס (ישראל ביתנו) ויו"ר סיעת הבית היהודי, שולי מועלם-רפאלי - כתבו בהצעת החוק:

"למרות ההיקף הרחב של הקטל בענף, הציבור הרחב אינו מודע לתופעה זו, האכיפה של הוראות החוק בתחום נמוכה וסובלת מתת-תקצוב, התקנים לפיקוח על הוראות החוק אינם מאוישים, והענישה בתחום נמוכה מאוד. בניגוד למתרחש בעולם המערבי, שם נסגר באופן מיידי אתר בו מתרחשת תאונה קטלנית עד לתום החקירה בעניין, בישראל מתחדשת העבודה באתר לכל היותר בחלוף כמה שעות מהאירוע, עולם כמנהגו נוהג, הכשלים שהביאו למוות ממשיכים להתקיים, ולא נודע עוד כי אדם קיפח את חייו.

להצעת חוק זו אין עלות. היא מטפלת במקטע קטן אך משמעותי מכלל השינויים העמוקים הנדרשים בענף, בכך שאינה מאפשרת להתעלם ממותו של אדם, מנציחה את זכרו, ומגבירה באופן הזה מודעות לנושא. מוצע לקבוע כי בכל בניין שבמהלך בנייתו נהרג אדם תותקן לוחית הנצחה לזכרו, במקום נראה לעין. התקנת הלוחית תייצר הרתעה משמעותית מפני אי אכיפת חוקי עבודה ותעודד את השמירה על חוקים אלה. עוברים ושבים יחשפו ללוחית הזיכרון, ורוכשים אפשריים יראו כי במקום התרחשה תאונה קטלנית ויקחו זאת בחשבון בעת ביצוע הרכישה."

ח"כ שלי יחימוביץ כתבה בבלוג שלה בנושא: "אבא שלי היה פועל בניין ואולי זו הסיבה שאני לא יכולה יותר לשאת את ההרג הבלתי פוסק של פועלים באתרי בניה. את העובדה שהם מתים ונפצעים בהמוניהם וחייהם ומותם מסתיימים באדישות נוראה שכזאת ובנסיון כה עלוב ורשלני למנוע את המוות הבא." והוסיפה: "זו הצעת חוק שלא עולה שקל, והיא רק צעד ראשון בים של תיקונים שצריך לעשות, אבל מצד שני יש בה הכל"

הצעת החוק הוגשה לדיון מוקדם בכנסת בתאריך 11.1.16










 

 

שלח להדפסה