כניסה הרשמה צור קשר

השפלה גרמה להתקף לב והוכרה כתאונת עבודה

 

עודכן ב:15/03/2009

 

א', קופאית במקצועה עבדה באחת מרשתות המזון הגדולות בבאר שבע. אחראית המשמרת, נהגה להשפיל את א', להתנכל לה פעם אחר פעם כשהיא דורשת ממנה לנקות את מכונות השקיות שצמודות לקו הקופות, דבר שאינו מתפקידה.

באחד המקרים, א', שחשה מושפלת וכעוסה מאד, הביעה תרעומת בפני אחראית המשמרת על-כך שהיא משפילה אותה וסירבה לנקות את מכונות השקיות. אחראית המשמרת ניהלה ויכוח נוקב עם א'. בעיצומו של הויכוח א' חשה ברע וביקשה מאחראית המשמרת ללכת הביתה. "אני לא מסכימה שתלכי הביתה, יש קופאיות שהגיעו מוקדם ממך לעבודה", הטיחה אחראית המשמרת. א' חשה ברע והתמוטטה. היא פונתה לבי"ח סורוקה שם איבחנו הרופאים כי היא סובלת מאוטם חריף בשריר הלב.

א' הגישה תביעה למוסד לביטוח לאומי להכיר בהשפלתה כתאונת עבודה. המל"ל סירב, בנימוק שלאור המסמכים הרפואיים שהציגה א', לא הוכח שהאירוע החריף גרם לה להתקף לב.

א', באמצעות עורכי הדין רן מלכיאלי ונעמי דפנה נחום הגישו תביעה נגד המל"ל בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע.

שופט בית הדין האיזורי לעבודה קבע, כי מהעדויות עולה בברור, כי א' הושפלה במקום עבודתה, נדרשה לעבודה מאומצת דבר שגרם לה להתקף לב. השופט הכיר במקרה של השפלת הקופאית כתאונת עבודה. "מכל העדויות שהובאו בפניי, מסקנתי הינה, כי המשימה אשר הוטלה על התובעת לנקות את המגירות במכשירים למילוי שקיות בכל הקופות, היתה כרוכה במאמץ פיזי רב שלא היתה רגילה לעשותו בעבודתה", ציין השופט בפסק הדין.

 

מקור:זמן הנגב (שמעון איפרגן).

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 06.05.2024

 

שאלה:

האם יש להשתמש בכפפות מגן להגנת הידיים עם כלים בעלי חלקים נעים/סובבים?

 

התשובה:

בעבודה בקרבת חלקים נעים, החקיקה מסייגת את השימוש בכפפות

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע