כניסה הרשמה צור קשר

משלחת בדיקה של ה-OECD לנושא כימיקלים מבקרת השבוע בישראל

 

עודכן ב:18/03/2009

 

כחלק מתהליך ההצטרפות של ישראל ל-OECD (הארגון לשיתוף פעולה כלכלי ופיתוח, המאגד בתוכו 30 מדינות עשירות ומפותחות), מגיעה לארץ משלחת בדיקה של הארגון לביקור בן ארבעה ימים, החל מה- 15 במרץ 2009, כדי לבחון את מצב ניהול הכימיקלים בישראל.

המשלחת, בראשות רוב ויסר (Rob Visser), סגן מנהל חטיבת הסביבה ב-OECD, תבדוק את מצב עמידתה של ישראל בדרישות הארגון בנושא כימיקלים. מדובר בדרישות הקשורות למיזעור סיכונים לאדם ולסביבה כתוצאה מייצור, שימוש וסילוק כימיקלים, כולל היערכות לאירועי חומרים מסוכנים הנובעים מתאונות או מאירועים ביטחוניים, וכן את שקיפות מערך ניהול הכימיקלים.

במהלך הביקור הנוכחי יערכו חברי המשלחת דיונים עם אנשי המשרד להגנת הסביבה, משרד התמ"ת ומשרדי ממשלה אחרים כדי לשמוע על העבודה הנעשית במסגרת היערכות ישראל למילוי דרישות ה-OECD בתחום הכימיקלים. בין הנושאים שידונו: הקמת מנגנון ניהול ורישוי כימיקלים, הטמעת עקרונות הניהול האינטגרטיבי למניעת מפגעים סביבתיים ממפעלי תעשיה (IPPC) והקמת מנגנון לרישום פליטות ופסולות מסוכנות (PRTR). בנוסף, ייפגשו חברי המשלחת עם חברי הוועדה הבינמשרדית בנושא, הכוללת, לבד מנציגי משרדי ממשלה, גם נציגים מהתאחדות התעשיינים ומארגונים סביבתיים. מעבר לדיונים אלה, תסייר המשלחת במוקדי תעשיית הכימיקלים במפרץ חיפה וברמת חובב.

במהלך סיורים אלה ייערכו ביקורים במפעלים כימיים כדי לשמוע על הטיפול והשימוש בחומרים מסוכנים, כולל יישום ה-IPPC והטיפול בשפכים תעשייתיים. גם במהלך הסיורים תיפגש המשלחת עם נציגי ארגוני סביבה מקומיים. לפני עזיבתה של המשלחת את ישראל תיערכנה פגישות סיכום, בהן יעלו חברי המשלחת את רשמיהם מהביקור וכן תובנות אשר נועדו לסייע לישראל לקראת השלב הבא בתהליך צירופה של ישראל ל-OECD בכל הקשור לכימיקלים - שימוע שייערך במטה הארגון בפריז ביוני השנה. בשימוע זה ישראל תציג בפני נציגי מדינות ה-OECD את היערכותה למילוי דרישות הארגון בנושא זה.

מידע נוסף באתר המשרד להגנת הסביבה

 

מקור:המשרד להגנת הסביבה.

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 03.04.2024

 

שאלה:

האם קיימת בתחיקה הגבלה לטמפרטורת מים חמים במערכות לאספקת מים חמים?

 

התשובה:

התקנות הבאות מגדירות את טמפרטורת המים החמים במערכת לאספקת מים חמים.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע