כניסה הרשמה צור קשר

אפליקציית מד רעש – niosh slm app

מאת:רון וייזינגר​ מנהל גיהות ובדיקות סביבתיות, המוסד לבטיחות ולגיהות

תאריך:02/07/2017


הגוף הלאומי לבטיחות ולבריאות בארה"ב (NIOSH) הודיע על  השקת אפליקציה חדשה  לבדיקת מפלסי רעש במקומות עבודה.

האפליקציה מיועדת לסייע לכל העוסקים בתחומי הבריאות והבטיחות, בעיקר לאלו שאין להם גישה ישירה למדי הרעש המקצועיים, המשמשים בדרך כלל במדידות רעש במקומות עבודה.

האפליקציה יכולה גם לסייע לעובדים להעריך באופן עצמאי את מידת חשיפתם לרעש, להתריע על כך ולאפשר להם להיות מעורבים יותר בהפחתת הסיכון לאיבוד שמיעה.

על פי הערכות בארה"ב, 22 מיליון עובדים נחשפים למפלסי רעש מזיקים, מדי שנה. הרעש, נוסף על פגיעתו בשמיעה ובאיכות החיים, מהווה נטל כלכלי עצום, המוערך בארה"ב בכ-242 מיליון דולר מדי שנה, זאת, בעקבות תביעות עובדים כתוצאה מאובדן שמיעה.

הגדרות ותוצאות המדידה 

הגדרות האפליקציה מבוססות על ערכי חשיפה מותרים,Niosh-rel  (שמתאימים גם לערכים  התקפים בארץ על פי חוק – 85 דציבל ל-8 שעות, 88 ל-4 שעות, וכן הלאה). תוצאות המדידה מבוטאות ב-(db(a) db(c.

על השימוש

האפליקציה קלה לשימוש, פועלת עם המיקרופון הפנימי של המכשיר, אך ניתן להוסיף גם מיקרופון חיצוני. החוקרים מציינים שהמיקרופון החיצוני ניתן לכיול, ולכן השימוש בו עדיף. קיימת אפשרות לקריאה מתמשכת של מפלסי הרעש במקום העבודה ולאגירת הנתונים לצורך צפייה בהמשך. את הנתונים שנאספו אפשר לשלוח בכל זמן לכל בעל תפקיד.

תהליך בחירת האפליקציה

החל בשנת 2014 החוקרים בחנו 192 אפליקציות למערכות IOS ואנדרואיד, ומתוכן רק ארבע עמדו בקריטריונים ונמצאו מתאימות למטרה. מתוך הארבע שעמדו בקריטריונים נבחר יצרן אחד. מכאן ניתן אולי ללמוד שלא כל אפליקציה למדידת רעש היא מדויקת ותשיג את המטרה המצופה ממנה, ויש לבדוק את מקורותיה.

בין הקריטריונים שנקבעו לבחינת המכשיר: 2+-  דציבל מהממוצע, בהשוואה למד רעשType-1  (המכשיר המדויק יותר), שישמש כמכשיר ייחוס.

החוקרים מדגישים שהשימוש באפליקציה אינו מחליף בדיקות רעש שנערכות על ידי איש מקצוע (בודק מעבדתי מוסמך בארץ, כהגדרתו), אך אפשר להעריך שבעקבות השימוש באפליקציה יגדל מספר הפניות לבדיקות מקצועיות. ב-NIOSH מצפים שהשימוש באפליקציה יעלה את מודעות העובדים וההנהלות לעניין הרעש במקומות עבודה ויתרום לעלייה ביישום של אמצעי בקרה הנדסית או תכניות לשימור השמע.

מה בעתיד?

כך פותחים חוקריNIOSH  את הבלוג שמתייחס לאפליקציה החדשה:

"נתאר לעצמנו מצב שבו העובדים בכל העולם יוכלו לאסוף את נתוני החשיפה שלהם לרעש ולשתפם, כאשר הם משתמשים בסמארטפונים שלהם; מצב שבו מדענים, אנשי בטיחות ובריאות יוכלו לסמוך על אמינות התוצאות, לחלוק את הנתונים ולבנות מאגר נתונים, ובכך לעודד ולכוון את המאמצים להקטנת החשיפה. כמו כן, האפשרות לאסוף ולהציג נתונים בזמן אמת תעלה את מודעות העובדים לסביבת עבודתם ותאפשר להם לדווח על סיכון אפשרי לשמיעה".  

 




מקורות :
 
להורדה
https://www.cdc.gov/niosh/topics/noise/app.html
https://itunes.apple.com/us/app/niosh-slm/id1096545820?mt=8

 
האפליקציה מיועדת לשימוש במערכותIOS , היות ששוק האנדרואידים מפוצל בין יצרנים רבים  והיה קושי להבטיח אחידות ביציבות ובדיוק לכל מכשיר שמשווק היום. 
 
Thank you for the question, Asmaa. We discuss this issue on the frequently asked question section of our page https://www.cdc.gov/niosh/topics/noise/app.html. Basically, due to the fact that the Android marketplace is fragmented among many manufacturers with each having different hardware and software tools, it made it nearly impossible to verify the performance and accuracy of such an app on every model on the market today. 

 

 

שלח להדפסה כתוב תגובה

 

לחדשה זו התפרסמו 0 תגובות לפתיחת כל התגובות

כתוב תגובה סגור תגובה

שם: תוכן
כותרת
כתוב תגובה