כניסה הרשמה צור קשר

בטיחות הנוער - ציור גרפיטי וסיכונים בריאותיים

מאת: ויטלי פרוביז, גיהותן תעסוקתי מחוז צפון במוסד לבטיחות ולגיהות

תאריך:30/08/2018


החופש הגדול בעיצומו ובני הנוער מוצאים את עצמם עובדים בעבודות שונות ועוסקים בפעילויות מגוונות.

רבים מהם מנצלים את הזמן לא רק למנוחה ובילויים, אלא גם להשגת עצמאות כלכלית, על ידי עבודות זמניות מעניינות. אחת מהפעילויות האהובות, שתפסה תאוצה בשנים האחרונות, היא סדנאות גרפיטי המתקיימות במקומות שונים בארץ.

מדריכים רבים הם בעלי כישרונות ציור, ובאמצעות הסדנאות הם מנסים להעביר לבני הנוער מסרים חיוביים.

הגרפיטי עוסק, בדרך כלל, בנושאים של כבוד הדדי, סובלנות, מניעת אלימות, ערכים חינוכיים ועוד. שטח הצביעה אמור להיות מחוץ למבנים ובאוויר הפתוח. לא מומלץ לבחור קיר סדוק, פגום, עם חורים, שמתקלף בצורה ניכרת.

מומלץ לבחור קיר ראשי, שיפנה לכיוון הכביש והשבילים, כדי שהמסר  והכיתוב האמורים להיות מועברים לקהילה ייראו בבירור. גרפיטי אותנטי  מבוצע במכלי צבע (להתזה Spray). מתברר שהצבעים מכילים ממסים אורגניים רעילים, כגון  טולואן ומתיל אתיל קטון, קסילן. חשיפה לריכוזים גבוהים של חומרים אלה עלולה לגרום לתופעות נרקוטיות נוירו טוקסיות, כגון כאבי ראש, סחרחורות, ערפול חושים, בלבול וחרדה. בעת שימוש בצבעים אלה, יש לכוון את הפתח של המכל אל הקיר או האספלט, ללחוץ על כפתור המכל, ואז ישתחרר צבע  בצורת אווירוסול  אל המשטח שאותו מתכוונים לצבוע. בעת הצביעה הנער עלול להיחשף לאווירוסול בעיקר בדרכי הנשימה. לכן, חשוב עד כמה שאפשר להרחיק את הראש מאזור הצביעה ולא לצבוע נגד כיוון הרוח.

אם המדריכים לא יעבירו את המידע על החומרים הכימיים המסוכנים בצבע ולא יסבירו פרטים משמעותיים הקשורים בתהליך הצביעה, ייווצר חוסר מודעות לגבי הסיכון הבריאותי הכרוך בשימוש לא מבוקר בחומרים שפורטו לעיל.

 

שלח להדפסה כתוב תגובה

 

לחדשה זו התפרסמו 0 תגובות לפתיחת כל התגובות

כתוב תגובה סגור תגובה

שם: תוכן
כותרת
כתוב תגובה