כניסה הרשמה צור קשר

מחקר חדש: אפקטיביות של ציוד מגן נשימתי בקרב כבאים

מאת:חוה גוגנהיים, מידענית, מרכז מידע, מדור ידע וחדשנות המוסד לבטיחות ולגיהות

תאריך:29/05/2022


כבאים עלולים להיחשף לתרכובות מזיקות באמצעות ספיגת העור, גם כאשר הם משתמשים בציוד מגן אישי, זאת על פי מחקר שפורסם ב-International Journal of Hygiene and Environmental Health. תרכובות, כגון בנזן, טולואן ונפטלין הידועות כגורמים המזיקים לבריאות ואף מסרטנים, עלולות להשתחרר לאוויר בזמן שריפה. ההנחה השגורה כיום היא ששימוש בציוד מגן אישי נשימתי מגן על הכבאים מפני שאיפת תרכובות  אלה. המחקר החדש מראה שהכבאים יכולים להיחשף לחומרים אלו גם דרך העור.

במסגרת המחקר נעשתה סימולציה בה  הוצתה ספה בתוך מבנה סגור כדי ליצור תנאי שריפה ועשן. משתתפי המחקר ביצעו פעילות כיבוי אש במבנה כשהם לובשים סוגים שונים של ציוד מגן אישי. במחקר השתתפו 24 כבאים. חוקרים מדדו את רמות  שלוש התרכובות המשתחררות באוויר בזמן שריפות: בנזן, טולואן ונפתלין. החוקרים גם מדדו ריכוזים של תרכובות אלה מתחת ללבוש המגן (מעילים) של הכבאים בנשימה ובנשיפה שלהם. ריכוזי הבנזן היו כמעט זהים בחלק הפנימי והחיצוני של המעילים. ריכוזי הנפתלין והטולואן היו נמוכים יותר בחלק הפנימי בהשוואה למעטפת החיצונית, אך תרכובות אלו עדיין נכנסו דרך הלבוש. כמו כן, ריכוזי בנזן בנשיפות של כבאים לאחר הכיבוי היו גבוהים יותר, וזאת למרות שהכבאים השתמשו במכשיר נשימה עצמאי.
שימוש בציוד מגן נשימתי היה אמור למנוע מהכבאים לשאוף תרכובות הנמצאות באוויר. הסבר אפשרי הוא שבנזן ותרכובות אחרות שנכנסות מתחת לציוד שלהם נספגות דרך העור, נכנסות כך לזרם הדם, ומשם נמדדות גם בנשיפה.

מחקר זה מראה ששימוש בציוד מגן אישי נשימתי בקרב הכבאים אינו מספק הגנה שלמה בפני חשיפה לשלושת התרכובות הללו. השימוש בציוד זה אינו מגן על עורם של הכבאים והנזק הבריאותי הנגרם כתוצאה מספיגתם דרך העור. להגנה מושלמת יש לפתח אמצעים מתאימים.

מקור: https://www.cdc.gov/niosh/enews/enewsv20n1.html#firefighters
==============================
לקריאת ידיעות נוספות מהעולם לחץ כאן >>

 

שלח להדפסה