כניסה הרשמה צור קשר

מאת:מדור ידע וחדשנות המוסד לבטיחות ולגיהות

תאריך:02/02/2023


מערכות מודרניות להפקת סאונד, שבהן נעשה שימוש בהופעות חיות (LIVE), יכולות לגרום נזק שמיעתי רב לנוכחים בהן: התקליטנים, האומנים המופיעים, צוות הפקת ההופעות והקהל הצופה בהופעות - כל אלו עלולים להיות חשופים לרמות גבוהות של רעש מזיק ללא ידיעתם. לרוב, תקליטנים אינם עוברים הדרכה פורמלית בנושא רעש מזיק, ולכן הם, כמו גם הצופים, האומנים וצוות הפקת ההופעות החיות אינם מודעים לנזקי הרעש של מערכות הסאונד. נוסף על כך, במדינות רבות חסרה רגולציה מתאימה למניעת החשיפה לרעש בהופעות חיות.



חברת Rational Acoustics LLC, אשר משווקת את תוכנת ה - 
(System Measurement Acoustic Analysis Real-time Tool) SPL SMAART, שפיתחה למדידת רעש עבור תעשיית הסאונד המקצועית העולמית, זכתה בפרס המצוינות לשנת 2022 של פרויקט Safe In Sound למניעת רעש. התוכנה מבוססת על ניתוח הבדלי הסאונד בין שני אותות קול (Dual Channel FFT), בדרך כלל בין ה-input ל-output של מערכת הסאונד, ומשמשת בעיקר למדידת סאונד ולניטור הרעש בהופעות אקוסטיות חיות.



התוכנה בגרסתה החדשה כוללת מחשבוני רעש, המבוססים על תקני OSHA ו-NIOSH, המחשבים את רמות החשיפה לרעש, ומתריעה, גם למרחוק, כאשר מפלסי הרעש הנמדד עוברים את ספי החשיפה המותרים לפי התקנים. מערכת התוכנה מאפשרת הפקת דוחות בזמן אמת וגם לאחר תום ההופעות. כמו כן, החברה מציעה הדרכות מקצועיות ומשווקת מסמכי הדרכה, הכוללים מידע מקיף בנושא מדידת רעש, חשיפה לרעש ולנזקיו ב-14 שפות שונות בכל העולם.   

מקור
דף / מידע זה הוכן לפרסום על ידי יפעת זר 

לקריאת ידיעות נוספות מהעולם לחץ כאן >>

 

שלח להדפסה