כניסה הרשמה צור קשר

מאת: מדור ידע וחדשנות המוס"ל

תאריך:10/03/2024


ציוד מגן אישי (צמ"א) נועד לצמצם את החשיפה של עובדים למגוון גורמי הסיכון התעסוקתיים, שעלולים להוביל לפציעות ולמחלות תעסוקתיות, כקו הגנה אחרון בהיררכיית השיטות להבטחת בטיחות העובד ולהגנתו (Hierarcy of Controls). בחירת הצמ"א צריכה להתבסס על ניתוח והערכת הסיכונים במקום העבודה וצריכה להיעשות בהתאם לתקנים ולהנחיות ולהמלצות יצרני הצמ"א. בישראל, הדרישה להגנת הגוף ואיבריו מופיעה ב"תקנות הבטיחות בעבודה (ציוד מגן אישי), תשנ"ז-1997".

בארה"ב, כיום, נשים הן כ-10% מכוח העבודה בענף הבניה, כ-30% מכוח העבודה בענפי הייצור בתעשייה, רוב כוח העבודה בענפי החינוך והבריאות, ומספרן הולך וגדל בכל ענפי התעשייה האחרים, גם בתחומים שאינם נחשבים לתחומי עבודה "נשיים". חוסר ההתאמה של ציוד מגן אישי למידות ולמאפיינים האנתרופומטריים של נשים, כפי שהיה קיים עד כה בשוק, הוביל לפציעות פיזיות ופגיעות נפשיות של נשים עובדות ופגם ביעילות עבודתן.



בינואר 2023 פורסם מדריך טכני ASSP TR-Z590.6-2023 Technical Report Guidance of Personal Protective. המדריך מספק הנחיות לגבי התאמה, בחירה והטמעה של צמ"א לנשים, וכולל מידע על אודות סוגי הצמ"א, המותאם לנתונים האנתרופומטריים ולמידות הפיזיות של נשים, ועל יתרונות השימוש בו. באמצעות יישום ההנחיות שבמדריך יהיה אפשר לזהות, להימנע, להפחית או לבטל סיכוני בטיחות ובריאות בעבודת נשים, הקשורים לשימוש בצמ"א. המדריך אינו כולל מפרטי עיצוב או נושאים אחרים הקשורים לסגנון ולאופנת נשים. 

מקור
דף / מידע זה הוכן לפרסום על ידי יפעת זר 

לקריאת ידיעות נוספות מהעולם לחץ כאן >>

 

שלח להדפסה