כניסה הרשמה צור קשר

נשים פגיעות יותר מגברים להתפתחות מחלות שלד ושריר (MSD) במקום העבודה

מאת: מדור ידע וחדשנות המוס"ל

תאריך:11/03/2024


נשים הן חלק בלתי נפרד מסביבת העבודה ושיעורן עומד על כ-40% מכוח העבודה בעולם. אף על פי כן, למרבה הצער, רוב סביבות העבודה מתוכננות עבור גברים, ועקב כך, חושפות את הנשים לסיכוני פציעות ומחלות. על פי דברי נשיאת המועצה הלאומית לבטיחות בארה"ב (National Safety Council), לורן מרטין, נשים נמצאות בסיכון גבוה יותר מגברים להתפתחות מחלות שלד ושריר (MSD) בשל סביבות עבודה לא מותאמות, וחוסר המודעות לכך משמר את שיעור התחלואה הגבוה שלהן.

להלן ממצאים נוספים שהעלתה הנשיאה מרטין:

 
  • נשים, בדרך כלל, סובלות מסוגי תחלואת MSD שונים מאלו שמהם סובלים הגברים, לדוגמה, נשים חשופות יותר לתנוחות סטטיות ממושכות ולתנועות חוזרניות של ידיים וזרועות, ולכן מקרים של MSD הקשורים לירך, פרק כף היד והיד בולטים יותר בקרב נשים. אם כי, נשים עדיין רגישות לכל מחלות MSD, כולל אלו המערבות את הצוואר, הגב התחתון והברך והן מדווחות על כאבי צוואר וכתפיים פי שניים יותר מגברים. זה יכול להיות תוצאה של שימוש בצמ"א שאינו מותאם לנשים וכן של מילוי משימות עבודה הדורשות מהנשים מאמץ פיזי רב יותר. למשל, יש יותר נשים מגברים (15% לעומת 5%) בעבודות הכוללות הרמה או הזזה של אנשים (לדוגמה, במקצוע האחיות) ונשים שמבצעות משימות אלו עשויות להידרש להפעיל את שריריהן קרוב לגבול היכולת המרבית שלהן. 

 
  • למעשה, נשים חשופות יותר מגברים לגורמי סיכון פסיכו-סוציאליים, התורמים למצוקה נפשית, דיכאון וחרדה וקשורים גם לסיכון גבוה להתפתחות מחלות MSD.
  • נשים עשויות להימנע מלהתבטא בנוגע לסיכוני בטיחות ובריאות, ואף עלולות להידחות או "לזכות" להתעלמות כאשר הן עושות זאת.
  • יש צורך להמשיך לחקור את צורכי סביבת העבודה של נשים, כדי לבצע התאמות. על המעסיקים לעודד שיח פתוח ודיווח עצמי של נשים על סיכוני בטיחות ובריאות שהן חשות ולתמוך באלו החוות מצוקה רגשית, מתח או תופעות נפשיות אחרות.
  • אפשר להשתמש בכלים טכנולוגיים מתקדמים, כגון MSD SOLUTIONS TOOL (תוכנת ניתוח ומעקב, המספקת משוב מהיר על הפעולות הפיזיות של העובדים), למניעת התפתחות מחלות שלד ושריר בקרב נשים עובדות.

מקור
דף / מידע זה הוכן לפרסום על ידי יפעת זר ושחר אביגדורי

לקריאת ידיעות נוספות מהעולם לחץ כאן >>

 

שלח להדפסה