כניסה הרשמה צור קשר

מאת: מדור ידע וחדשנות המוס"ל

תאריך:12/03/2024


גיוון המגדר בענף הבנייה בארה"ב

שיעור הנשים בענף הבנייה בארה"ב נמצא במגמת עלייה רציפה בשני העשורים האחרונים. על פי האגודה הלאומית לנשים בבנייה National Association of Women in Construction, נשים הן כ-11% מכוח העבודה בענף הבנייה בארה"ב – השיעור הגבוה ביותר שנרשם עד כה. עם גיוון המגדר בענף וצמצום הפער התעסוקתי בין נשים וגברים בו, החלו חברות הבנייה לתת את הדעת למגוון גורמי הסיכון לבטיחות ולבריאות הנשים בענף הבנייה. 

להלן הבעיות העיקריות איתן מתמודדות הנשים בענף הבנייה:

צמ"א

נשים מקבלות את אותו ציוד מגן אישי (צמ"א) שמקבלים הגברים באתרי הבנייה, אף שזהו צמ"א שאינו מתוכנן למידות ולתנאי הגוף האנתרופומטריים של נשים, מה שמוביל לכך שכ-77% מהנשים בענף הבנייה נחשפות לסיכוני בטיחות ובריאות תעסוקתית. למשל, שימוש ברתמות גוף לבלימה ולמניעת נפילה רופפות על הגוף וקסדות בטיחות שאינן צמודות לראש מסכן את הנשים בתאונות קטלניות, ושימוש במשקפי מגן שאינם מתאימים מאפשר חדירת כימיקלים ולכלוך מבעד לעדשות המשקפיים ומסכן את בריאות עיני הנשים. 



רגישות לחום ולקור

באופן כללי, נשים וגברים חווים תחושות קור וחום באופן שונה, עקב קצב שונה של חילוף החומרים (מטבוליזם) בגוף. יש סברה כי נשים רגישות יותר לגירוי קולטנים תחושתיים של כאב במערכת העצבים (Nociceptive Stimuli). כמו כן, השינויים ההורמונליים שחוות נשים במהלך המחזור החודשי בגיל הפוריות ולאחריו, בגיל המעבר, יכולים להשפיע על תחושת הקור או החום שלהן, בהתאם.

עבודה ממושכת בתנאי מזג אויר חם או קר, ולעתים בסמוך למערכות הסקה באתרי בנייה מציבה את העובדים בסיכון גבוה לעומס חום או קור
(פיזיולוגיים), אשר לכך יש השלכות בריאותיות, שיכולות להיות חמורות ואף קטלניות. רוב מקרי המוות הקשורים לחשיפה לחום באתרי בנייה מתרחשים ביום הראשון של העובד, זאת, עקב עבודה בניגוד לנהלים וחוסר מודעות לסיכונים של תנאי העבודה.

נשים, לרוב, נוטות להתלונן על תנאי העבודה פחות מאשר גברים. הן נוטות להתעלם מסימני האזהרה של תשישות חום, כמו סחרחורת, בחילות והזעת יתר, ולהמשיך כרגיל בעבודתן, תוך סיכון יתר להתפתחות עומס חום או קור (פיזיולוגיים). חברות הבנייה יכולות למנוע מצבים אלו על ידי העברת הדרכות מתאימות, אספקת מים קרים ואלקטרוליטים בימים חמים, עידוד הפסקות התחממות או התקררות וגילוי רגישות לתנאי הנוחות של נשים בעבודה.



בעיות בשלפוחית השתן

רוב חדרי השירותים הניידים באתרי הבנייה בארה"ב אינם מתאימים לשימוש נשים או אינם מצויים ברמה היגיינית טובה מספיק. לפי OSHA, ייתכן שזה מוביל לכך שהעובדות נוטות לשתות פחות מים, כדי להימנע משימוש תכוף בשירותים. שתייה מועטה יכולה לגרום, בין היתר, להתייבשות, לנזק לכליות ולזיהום בדרכי השתן, בייחוד כאשר הנשים מתאפקות עד סוף המשמרת שלהן. אספקת שירותים ניידים מתאימים ותחזוקה נאותה שלהם באתרי הבנייה יכולים להפחית את הבעיות הללו.

בריאות הנפש

משמרות עבודה ארוכות, חוסר ודאות בעבודה ותנאי עבודה אינטנסיביים עלולים להוביל לעומס פיזי ונפשי, ולשחיקה בעבודה בקרב גברים ונשים כאחד. אולם נשים, כמיעוט הנדרש להוכיח את עצמו בעבודה באתרי בנייה, ושמתמודדות גם עם אפליה או הטרדה מינית ונאלצות לעבוד גם בהיריון, לאחר לידה, במהלך המחזור החודשי, או עם הפרעות גיל המעבר, עלולות לסבול יותר מבעיות נפשיות עקב תנאי עבודה שאינם תואמים את מצבן.

נשים צריכות להרגיש בטוחות בעבודה ולבצע את מטלות העבודה בלי לסכן את בריאותן הפיזית או הנפשית. התאמת המערכת והמדיניות לתעסוקת נשים באתרי הבנייה יכולה לסייע בכך.

מקורות
דף / מידע זה הוכן לפרסום על ידי יפעת זר 

לקריאת ידיעות נוספות מהעולם לחץ כאן >>

 

שלח להדפסה