כניסה הרשמה צור קשר

התאמת תנאי העבודה לתחושות הסובייקטיביות של נשים וגברים לגבי חום או קור

מאת: מדור ידע וחדשנות המוס"ל

תאריך:07/03/2024


המנגנון הביולוגי של ויסות חום הגוף (Thermoregulation), שבאמצעותו משמר גוף האדם את טמפרטורת הליבה שלו (35.2 – 37 מעלות צלזיוס), שונה אצל נשים מזה של גברים. טמפרטורת הגוף מושפעת בעיקר מתהליך חילוף החומרים בגוף (מטבוליזם) ונוטה להאטה בקצב עם העלייה בגיל. תנאים חיצוניים לגוף, כמו תנאי אקלים (טמפרטורה, לחות וכד') ונטילת תרופות משפיעים גם הם על טמפרטורת הגוף.

באופן כללי, נשים וגברים חווים תחושות קור וחום באופן שונה, עקב קצב שונה של חילוף החומרים בגוף. כמו כן, השינויים ההורמונליים שחוות נשים במהלך המחזור החודשי בגיל הפוריות ולאחריו, יכולים להשפיע על תחושת הקור או החום שלהן בהתאם. על כן, נשים וגברים, השוהים יחד באותם חללי עבודה, מרבים לעסוק בנושא התאמת תנאי העבודה והאקלים של חללי העבודה לצורכיהם.

מעסיקים יכולים להתאים את תנאי העבודה לתחושות הסובייקטיביות של נשים וגברים. למשל, התאמת הביגוד וציוד המגן האישי, הסטת כיוון מערכות מיזוג האוויר ושינוי מאפייניהן, הוספת מאווררים בחללי עבודה, התאמת מיקום העבודה, למשל, עבודה ליד חלון או פתח אוורור, או, לחילופין, בקרבה למערכות הסקה (תנורים, דודי קיטור וכד'), אספקת מערכות שתייה קרה או חמה, הפסקות התחממות או התקררות וכד'.      



מקורות
דף / מידע זה הוכן לפרסום על ידי יפעת זר ושחר אביגדורי

לקריאת ידיעות נוספות מהעולם לחץ כאן >>

 

שלח להדפסה