כניסה הרשמה צור קשר



עובדים אשר עבודתם מחייבת אותם לשהייה מרובה בחוץ כחקלאים, עובדי בניין, גננים, ופעילויות נוספות יכולים להיחשף לשמש יותר מדי ולהינזק בריאותית. אנשים כאלה עלולים להיות בעלי סיכון גבוה של סרטן העור. הבעיה נגרמת כתוצאה מחשיפה לקרינה אולטרה סגולית (UV) מהשמש.

המוסד לבטיחות ולגיהות מגביר בעונה זו את המודעות לסיכוני החשיפה לקרינת השמש על מנת לעודד אנשים לעשות פעולות אשר ימנעו ככל הניתן את ההשפעה המזיקה של קרינת השמש בסביבה בה הם עובדים, חיים או מבלים.
 

  מניעת נזקי קרני השמש - אינפוגרפיקה


"קיץ בין קרניים, שתו עוד מים..ומה עם צל? ועל סיכוני החשיפה לשמש אתם יודעים? מצורף בזה דף אינפוגרפיקה בנושא נשקי חשיפת קרינת השמש לשימושכם"
 

  שאלות ותשובות נפוצות בנושא מניעת נזקי קרני השמש


במסגרת פעילות מרכז מידע ואינטרנט של המוסד לבטיחות ולגיהות מגיעות שאילתות בנושאים שונים מתחום הבטיחות והבריאות התעסוקתית. לקראת יום המודעות למניעת נזקי שמש, אגף גיהות ומרכז מידע ואינטנרט של המוסד לבטיחות אספו וריכזו מספר שאלות נפוצות שהגיעו אלינו בתקופה האחרונה בנושא נזקי שמש. כל התשובות נכתבו על-ידי מומחי מרכז מידע ואינטרנט של המוסד לבטיחות ולגיהות.
 

  השפעת חשיפה לשמש על בריאות העובד


מאמר זה נכתב ע"י רינה קנוביץ, גיהותית וסגנית מנהל מחלקת גיהות במוסד לבטיחות ולגיהות. ומתן מידע למניעת חשיפה לקרינה מקרני השמש. הסבר ציוד מגן אישי והחשיפה לשמש. חשיפה ממושכת לקרינת השמש גורמת לפגיעה בעיניים ולהזדקנות מוקדמת של העור.  אך הסיכון הבריאותי החמור ביותר הוא התפתחות של סרטן העור
 
לקריאה נוספת >>
 

  תחיקה 


במקום עבודה בו קיימת חשיפה של העובד לגורם מזיק חלה על המעסיק חובה לנקוט בכל האמצעים להפחתת הסיכון. הקטנת החשיפה לשמש במקומות העבודה מוטלת על המעסיק בראש ובראשונה אך קיימת אחריות גם על העובד. המעסיק חייב לספקאת האמצעים המתאימים כולל הדרכה והעובד חייב להשתמש באותם אמצעים ולשמור על תקינותם. בתקנות הבטיחות בעבודה (ציוד מגן אישי) , התשנ"ז – 1997, קיימת התייחסות לעבודה בשמש.
 

  קישורים מומלצים 


במסגרת יום המודעות למניעת נזקי קרינת השמש. קיבצנו מספר קישורים מומלצים מאתרים שונים, בנושא חשיפה לשמש, כגון: הסבר על קרינת השמש, כיצד להיות חכמם בשמש וכו'. 
   

 

 סרטון כך נראה העור שלנו תחת קרינת השמש


העור שלכם אולי נראה חלק ומלא ברק, אבל השמש כבר הספיקה לפגוע בו משמעותית. סרטון שמראה איך העור שלנו נראה דרך קרינה אולטרה סגולה צבר כמעט 13 מיליון צפיות בתוך שלושה שבועות, ועזר להבהיר מה השמש באמת עושה לפנים שלנו.
 
<
 
עריכה: יחידת האינטנרט, המוסד לבטיחות ולגהות | internet@osh.org.il

 

 

שלח להדפסה