כניסה הרשמה צור קשר


המוסד לבטיחות ולגיהות מכריז על יום המודעות לסיכוני החשיפה לקרינת השמש בתאריך 2 לאוגוסט על מנת לעודד אנשים לעשות פעולות אשר ימנעו ככל הניתן את ההשפעה המזיקה של קרינת השמש בסביבה בה הם עובדים, חיים או מבלים.

מדינת ישראל התברכה בימי שמש רבים. יום שטוף שמש גורם לרובנו הרגשה טובה ולכן רבים אוהבים להיחשף לקרניה, אולם חשיפה מרובה ולא מבוקרת יכולה להזיק. אפילו שיזוף שנבנה באופן הדרגתי יכול להזיק לבריאות, כל שכן חשיפה הכוללת שהייה מרובה בשמש גורמת נזק לעור הגוף. הבעיה נובעת מחשיפה לקרינה האולטרה סגולה (uv) של השמש.

עובדים בעיסוקים שונים בהם נדרשת שהייה בחוץ, ובחשיפה לשמש - נמצאים באוכלוסיית סיכון, אלא אם ידאגו להגן על עצמם באמצעות לבוש מתאים והתנהגות נכונה. בין העובדים האלה ניתן למנות את עובדי הבנייה, עובדים בחקלאות, גננים, פקחי חניה, מצילי ים ובריכה ועובדים רבים מתחומים נוספים. כל אלה, אם לא ינקטו באמצעי המגן המתאימים עלולים לחלות בסרטן העור, בקטרקט, לסבול מהזדקנות מוקדמת של העור ובעודף בוויטמין D אשר עלול לגרום לאבנים בכליות ועוד.


המוסד לבטיחות ולגיהות מציין ב 2 לאוגוסט 2015 את יום המודעות לסיכוני החשיפה לקרינת השמש באמצעות פרסומים שונים בין אם מודפסים ובין אם באתר האינטנרט שלו, בהם חומר רב לקריאה. הפרסומים מספקים תובנות, הנחיות והמלצות בסיסיות אשר יעזרו לכם להגן על עצמכם מסיכוני החשיפה לשמש. בנוסף משלב המוסד בפעילותו השוטפת בימים אלה הפצת חומר והנחיות בנושא במסגרת  ההדרכות, ביקורי מדריכי השטח של המוסד, מרכז המידע, הסברה ופרסום ועוד.

ישראל שרייבמן
מנכ"ל בפועל המוסד לבטיחות ולגיהות

בתאריך 2 לאוגוסט נפרסם באתר האינטרנט של המוסד לבטיחות ולגיהות מדור מיוחד ובו חומרים רבים בנושא מניעת נזקי קרני השמש. מוזמנים לגלוש

 

שלח להדפסה