כניסה הרשמה צור קשר

דליפת חומר מסוכן בתחנת כח ליד נאות חובב

 

עודכן ב:11/10/2015

 

חומר מסוכן מסוג חומצת הידרוכלורידית דלף בתחנת כוח של חברת החשמל, סמוך למועצת נאות חובב שבדרום חמישה צוותים ממחוז דרום של רשות הארצית לכבאות והצלה בסיוע צוותי חירום מקומיים פעלו במקום שבו דלף מיכל שהכיל חומצה הידרוכלורידית. הצוותים גידרו ובודדו את מקום השפך ובמקביל שאבו את שארית החומר מהמיכל הדולף ואת השפך שבמעצרה.האירוע הסתיים ללא נפגעים.

יטה סקונדו ממרכז מידע של המוסד לבטיחות ולגיהות סוקרת את החומר וסיכוניו:


חומצת מלח (חומצה הידרוכלורית, חומצת מימן-כלורית chloride Hydrochloric acid ; hydrogen HCL, CAS No.: 7647-01-0)
הוא חומר קורוזיבי הפוגע קשות בעור, בעיניים ובדרכי הנשימה. דרגת הפגיעה והסיכון עולה עם ריכוזה. חומר מסוכן הוא רעל או כימיקל מזיק הנכלל באחת מרשימות החומרים שבתוספות הנלוות לחוק החומרים המסוכנים, התשנ"ג-1993. על-פי החוק, עיסוק בחומרים מסוכנים חייב בהיתר רעלים. בתקנות החומרים המסוכנים (סיווג ופטור), התשנ"ו-1996, מפורטים הכמויות והריכוזים הפטורים מהיתר הרעלים.
>> ראה קישור 

החוק מגדיר חומצת מלח כחומר מסוכן (משתייך למשפחת חומצות מימן האלוגניות.)
תקנות הבטיחות בעבודה (ניטור סביבתי וניטור ביולוגי של עובדים בגורמים מזיקים), התשע"א-2011 לא מגדירות את החומר הנדון כגורם מזיק טעון ניטור וגם לא מגדירות דרישות מיוחדות לגביו. עם זאת בהיותו חומר מסוכן (גורם מזיק) קיימת בתקנות הדרישה להורדת הסיכון לחשיפה לגורמים מזיקים במקומות העבודה ודרישות אחידות כיצד על המעביד לפעול על מנת להפחית הסיכון (התקנת אמצעי אוורור, מנדפים, איסוף וסילוק פסולת וכו', אי חריגה מעבר לערכי חשיפה מותרים ווידוא שאין חריגות על ידי בדיקות סביבתיות וכו'). תוכל לעיין בתקנות בקישור הבא:
>> ראה קישור

ערכי החשיפה המקובלים במדינת ישראל (בהעדר תחיקה ספציפית אחרת) הם אלו המפורסמים בספר ארגון הגהותנים התעשייתיים הממשלתיים  של ארה"ב, ACGIH-2014. עבור חומצה הידרוכלורית נקבעה תקרת חשיפה מותרת (TLV-C) המרבית של: 2 ppm .

כרטיס בטיחות בעבודה עם חומצת מלח, המפרט נתונים בסיסיים על תכונותיה , על הסיכונים בשימוש, השפעה בריאותית, עזרה ראשונה וכו'...
>> ראה קישור                                                                                    
 

 

שלח להדפסה