כניסה הרשמה צור קשר

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) מציע לאסור שימוש במרבית הכפפות המכילות אבקה

 

עודכן ב:28/03/2016

 

מנהל המזון והתרופות האמריקאי פרסם הצעה לאסור על השימוש ברוב הכפפות המכילות אבקה בארצות הברית. למרות שהשימוש בכפפות אלו הולך ופוחת, צוין ששימוש בהן מהווה סיכון משמעותי למחלות או פציעות עבור צוותי רפואה, חולים ואנשים אחרים שנחשפים להן, אשר אינו ניתן לנטרל באמצעות תיוג חדש או מעודכן.
 
האיסור המוצע תקף לכפפות מנתחים המכילות אבקה, כפפות לבדיקת חולים המכילות אבקה ואבקות נספגות לשימון כפפות מנתחים.
 
"איסור זה מיועד להגנה על חולים ועל אנשי מקצוע בתחום הבריאות מסכנה שיתכן שאינם אפילו מודעים לה," אמר ד"ר ג'פרי שורן, מנהל המרכז לבטיחות קרינה ומכשור של מנהל מזון והתרופות האמריקאי. "אנחנו מתייחסים לאיסורים ברצינות רבה ונוקטים באמצעי זה כשלדעתנו זה חיוני להגנה על בריאות הציבור".
 
לפעמים מוסיפים אבקה לכפפות כדי להקל על הלבישה וההסרה שלהם; אבל כפפות המכילות אבקה מסוכנות מסיבות מגוונות. במיוחד, אבקת כפפות המרוססת על כפפות גומי טבעיות, אבל לא על כפפות סינטטיות המכילות אבקה, יכולה להעביר חלבונים שעלולים לגרום לתגובות אלרגיות בנשימה. למרות שכפפות סינטטיות המכילות אבקה לא מהוות סיכון לתגובות אלרגיות, הן קשורות לרשימה ארוכה של אירועי סיכון הכוללים דלקת חריפה בנתיבי האוויר, דלקות בפצעים, והידבקויות לאחר ניתוח, שהם רצועות סיבים של רקמות מצולקות שנוצרים בין איברים פנימיים ורקמות. תופעות לוואי אלו מיוחסות לשימוש באבקת כפפות בכל סוגי הכפפות.
 
מכיון שלא ניתן לנטרל סיכונים אלו באמצעות תיוג חדש או מעודכן, מנהל המזון והתרופות האמריקאי ממשיך לקדם את ההצעה לאסור שימוש במוצרים אלו, אשר – אם תתקבל – תוביל בסופו של דבר להורדתם מהמדפים לגמרי.
 
בקבלת ההחלטה שמוצרים אלו מהווים סיכון משמעותי, מנהל המזון והתרופות האמריקאי שקל את כל הראיות, שכללו בחינה מדוקדקת של הספרות המדעית הזמינה והערות שהתקבלו ב -
Federal Register Notice בפברואר 2011. בנוסף, עקב התפקיד המשמעותי של כפפות רפואיות בהגנה על חולים, צוותי רפואה, מנהל המזון והתרופות האמריקאי ביצע גם ניתוח כלכלי שהראה שאיסור על שימוש בכפפות המכילות אבקה לא יגרום למחסור בכפפות וההשפעה הכלכלית של האיסור לא תהיה משמעותית. האיסור גם לא ישפיע בהכרח על הפעילות הרפואית, מכיון שישנן הרבה כפפות מגן זמינות אשר אינן מכילות אבקה.
 
מנהל המזון והתרופות האמריקאי קבע שהאיסור לא יהיה תקף לכפפות מגן רדיוגרפיות (למקומות בהם יש שימוש ברדיוגרפיה) המכילות אבקה. המשרד אינו מודע לקיומם של כפפות מגן רדיוגרפיות המכילות אבקה בשוק כרגע. כפפות מנתחים שאינן מכילות אבקה וכפפות לבדיקת חולים שאינן מכילות אבקה גם כן אינן כלולות באיסור ונשארות בסיווג Class I של כלים רפואיים. על כן, מנהל המזון והתרופות האמריקאי מציע גם שינויים לתקנות הסיווג כדי להבהיר שאלו תקפות לכפפות שאינן מכילות אבקה בלבד.
 
הכלל המוצע זמין ברשת ב - 
 www.regulations.gov עבור הערות הציבור למשך 90 יום.
 
מנהל המזון והתרופות, משרד בתוך מחלקת הבריאות ושירותי האנוש של ארצות הברית, מגן על בריאות הציבור באמצעות הבטחת הבטיחות והאפקטיביות של תרופות לאנשים ולבעלי חיים, חיסונים ומוצרים ביולוגיים אחרים לשימוש אנושי, כמו גם המכשור הרפואי. המשרד אחראי גם לבטיחות של אספקת המזון, הקוסמטיקה, תוספים תזונתיים ומוצרים הפולטים קרינה במדינה, כמו גם הסדרת מוצרי הטבק.

 

מקור:יחידת האינטרנט, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה