כניסה הרשמה צור קשר

הפנינג איכות, בטיחות וגהות במרכז הרפואי שיבא תל השומר

 

עודכן ב:21/04/2016

 

ביום חמישי 14 לאפריל, הכריז המרכז הרפואי המשולב על שם פרופ' חיים שיבא בתל השומר על יום איכות ובטיחות הטיפול אשר במסגרתו התקיים הפנינג איכות ובטיחות הטיפול. האירוע שהתקיים בבניין סוראסקי היה הראשון מסוגו ובכוונת ההנהלה להפוך אותו זה למסורת מדי שנה. המטרה היא הפעלת את המבקרים ביריד, תוך הקניית ידע ידע ומיומנויות בתחומי הבטיחות והגהות.

ביריד השתתפו חברות שונות אשר הציגו נושאים שונים. המשתתפים התנסו בסדנאות ובפעילויות כגון: בתרגול החייאה באמצעות בובה המעניק למתרגל משוב מידי על מידת הצלחתו בפעולת ההחייאה, שמירת ההיגיינה של המטפלים, ארגונומיה, גהות, בטיחות אש, בטיחות בדרכים ועוד.

המוסד לבטיחות ולגהות, הציג במסגרת היריד את פעילותו המגוונת לקידום הבטיחות והבריאות בסביבת העבודה. נציגי מחוז המרכז ונציגי מרכז המידע של המוסד חילקו למשתתפים עלוני פרסום שונים בתחום הבטיחות והגהות, הציעו את שירותי המוסד השונים וענו לשאלות. כמו-כן, הוצגו גם ניידות ההדרכה של מינהל ההדרכה של המוסד כולל ניידת שימור השמע החדשה.

בחודש יוני השנה יתקיים במרכז הרפואי המשולב על שם פרופ' חיים שיבא בתל השומר תהליך שבסופו של יום יקנה למרכז הרפואי התעדה על ניהול תקין בתחומי הטיפול במטופלים ושמירה על בטיחות וגיהות העובדים. בית החולים נערך כבר מספר חודשים לאירוע מספרת מיכל קפלנסקי מנהלת מדור גיהות תעסוקתית המחלקה לבטיחות וגיהות. כחלק מהעלאת המודעות לנושא נערך בבית החולים הפנינג של בטיחות ובריאות אומר ד"ר איל צימליכמן סמנכ"ל בית המרכז הרפואי ואחראי על תחום איכות הטיפול. ד"ר צימליכמן מספר כי הכנס נועד לכלל העובדים בבית החולים והשתתפו  בו הן הרופאים, האחריות וכוח העזר והן אנשי התחזוקה, הלוגיסטיקה, הנהגים ועוד.

בסיום המפגש הוצג תהליך האקרדיטציה במרכז הרפואי על ידי כמה דוברים. פרופ' שלמה נוי, המנהל בפועל של המרכז הרפואי, ציין כי שיעור ההשתתפות בכנס עלה על כל הציפיות. הוא הציג 35 פוסטרים, שהראו פרויקטים שנעשו במחלקות השונות לקידום הבטיחות והגיהות של המטופלים ושל הצוות הרפואי. לדבריו, בכל אחת מהמחלקות נעשה לפחות פרויקט אחד בנושאים אלה, לצד הפרויקט הלאומי להפחתת זיהומים בבתי חולים, אשר נערך בכל המרכזים הרפואיים בארץ. באירוע הוצגו גם 50 תקצירי מחקרים בנושאי בטיחות, בריאות וגיהות. פרופ' נוי תיאר את התהליכים שעוברות מחלקות בית החולים, כמו צוות היחידה לטיפול נמרץ, צוות המחלקה לרפואה דחופה, לרפואת ילדים ועוד, לקידום איכות הרפואה. מנתונים שמסר עולה כי חלה עלייה במספר המתחסנים מפני שפעת בקרב הצוות הרפואי – 50% לעומת 12% בשנים קודמות.

ד"ר איל צימליכמן ציין את נושא היגיינת הידיים ואמר כי המרכז הרפואי שם לעצמו למטרה את המעורבות הארגונית להעלאת המוּדעות לשיפור ההיגיינה. לדבריו, הקשיים ביישום נושא זה נובעים, בין השאר, מחוסר זמינות של תכשירים, ממחסור בזמן, ומתרבות התנהגותית מסוימת. הוא הסביר את הקושי בכך שזוהי מלחמה ב"אויב" בלתי נראה לעין, אשר ההתעסקות בו נתפסת כטרחנות יתרה, וכי יש להטמיע את הרגלי ההיגיינה כך שיהפכו לאוטומטיים.  
פרופ' יצחק קרייס דיבר על חשיבות תהליך האקרדיטציה לארגון ואמר כי טוב, נכון ומקצועי להפוך את נושאי הבטיחות והגיהות לחלק מנושאי המצוינות של הארגון. עם זאת, לדבריו, קיים קושי בשילוב של סטנדרטי איכות אמריקאיים בתוך תרבות ישראלית ובתקציב ישראלי.


מיכל קפלינסקי ומציגות, צילום:מיכאל לרר


סימולצית כיבוי שריפה, צילום:מיכאל לרר


ארתור, מדריך המוסד לבטיחות בניידת החדשה לשימור השמע, מסביר לבאי הניידת על השימוש בלומדה, צילום: יקי אלעד

 

מקור:מיכאל לרר, יקי אלעד, המוסד לבטיחות ולגהות.

 

שלח להדפסה