כניסה הרשמה צור קשר

שינוי ערכי TLV לשנת 2016

 

עודכן ב:11/05/2016

 

האיגוד המקצועי האמריקאי לגהות ACGIH מפרסם ,בכל שנה, את חוברת התקנים לחשיפה תעסוקתית ורמות מרביות. להלן פרוט השינויים בערכי TLV  שבוצעו בחוברת ACGIH  של שנת 2016:



הערות לשינויים שבוצעו ב TLV:
 
א. לבוטיל אצטט על כל האיזומרים שלו (n, sec, tert) כולל איזובוטיל אצטט נקבע תקן אחיד ונמוך יותר. תקן קודם TLV-TWA – 150 ppmTLV-STEL – 200 ppm.
ב. מתק"ש – הכולל קובלט וטונגסטן קרביד – כקובלט – התקן מתייחס לדיגום של מקטע thoracic. כיוון שקיים תקן ישראלי מחייב לקובלט  המפורט בתקנות הניטור הסביבתי יש להשתמש בתקן הישראלי.
ג. פרופוקסור – התקן נשאר 0.5mg/m3, השינוי – הדיגום כפרקציית IFV .
ד. טולואן דיאיזוציאנט TDI  ירידה גדולה בתקן החשיפה של פי 5. תקן קודם TLV-TWA – 0.005 ppm. כיוון שקיים תקן ישראלי מחייב המפורט בתקנות הניטור הסביבתי יש להשתמש בתקן הישראלי.

Peak Excursion
בחוברת ACGIH  של שנת 2016  בוצע שינוי גם בסעיף Excursion limits במקומו נקבע Peak Excursion.לחומרים רבים אין תקן TLV-STEL כיוון שאין מספיק מידע לקביעת התקן, למרות זאת חשוב לבצע בקרה על חשיפות קצרות לרמות גבוהות מעל TLV-TWA גם במקרים שממוצע החשיפה איננו גבוה מ – TLV-TWA. הגבלת החשיפה לזמנים קצרים מיועדת למנוע השפעות אקוטיות העלולות להיגרם כתוצאה מחשיפה של פיקים גבוהים במהלך העבודה. התקן מיועד לאותם חומרים שיש להם תקן TLV-TWA, אך לא נקבע להם תקן TLV-STEL.

Peak Excursion - רמת חשיפת העובד יכולה לעבור את רמת התקן TWA*3 למשך לא יותר מ – 15 דקות כל פעם, לא יותר מ – 4 פעמים במשמרת כאשר יש מרווח של שעה בין החשיפות, אך בשום אופן אסור שהחשיפה תעבור ערך של TWA*5. זאת כמובן בהנחה שהחשיפה המשוקללת לאורך המשמרת נמוכה מ- TLV-TWA.
השינוי בוצע  כך שעכשיו Peak Excursion דומה יותר לתקן TLV-STEL, שני התקנים מייצגים חשיפה ל – 15 דקות.

 

מקור:רינה קנוביץ M.Sc, גיהותית וסגנית מנהל מחלקת גיהות במוסד לבטיחות ולגיהות
.

 

שלח להדפסה