כניסה הרשמה צור קשר

חידושים בתחיקה - תיקון לחוק ארגון הפיקוח על העבודה, צווים להפסקת עבודה באתרי בנייה

 

עודכן ב:15/08/2016

 

בספר חוקים 2576, מתאריך 11 באוגוסט 2016 פורסם: חוק ארגון  הפיקוח על העבודה (תיקון מס' 10) (צווים להפסקת עבודה באתרי בנייה), התשע"ו - 2016. תיקון  עקיף: פקודת תאונות ומחלות משלח יד (הודעה), 1945.

מטרת התיקון לחוק הוא לתת בידי מפקחי עבודה של מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית, כלי הרתעה רב עוצמה לפיקוח על הבטיחות באתרי הבנייה, לשם צמצום הפגיעה  בחיי אדם ובשלומם של העובדים. 

התיקון לחוק מסמיך מפקח עבודה שנודע לו  על אירוע שגרם למוות או לפציעה קשה של אדם באתר הבנייה, להורות על סגירת האתר ליומיים. עם אפשרות להארכת התקופה בשלושה ימים נוספים (להלן – צו הפסקת עבודה) (סעיף 6א (א) ו -(ב). למחזיק במקום  העבודה תינתן הזדמנות לטעון את טענותיו בהזדמנות הראשונה לאחר מתן הצו והוא יוכל להוכיח כי עמד בכל הוראות הבטיחות הנדרשות. ואם יעשה כן יבוטל הצו (סעיף 6א (ד)) בתקופה שבה אתר הבנייה סגור בצו הפסקת עבודה, ניתן יהיה לבצע בו רק עבודות שהמפקח התיר לבצען  לשם תיקון  ליקויי הבטיחות באתר (סעיף 6א (ג))

עוד מוצע כי בימים שבהם יהיה אתר הבנייה סגור מכוח צו הפסקת עבודה יהיו זכאים  העובדים באתר לשכר עבודה. 

הוראות סעיפים 6(ג) ו-(ד) לחוק ארגון הפיקוח על העבודה, התשי"ד - 1954 קובעות את דרך מסירת צו לסגירת אתר בנייה, הסמכת מפקחים לתת צו כאמור והאפשרות לבקש את ביטול הצו מבית הדין. כמו כן, ההודעה על מתן צו הפסקת העבודה תפורסם במקום בולט במקום העבודה וכן באתר האינטרנט של משרד הכלכלה והתעשייה, אולם אין באי פרסום ההודעה כאמור, כדי לפגוע בתוקפו של הצו. 

 

מקור:שלום ויסמן, מרכז מידע ואינטרנט, המוסד לבטיחות.

 

שלח להדפסה