כניסה הרשמה צור קשר

שמים את החיים על המפה: "קו החיים" לדיווח על מפגעים

 

עודכן ב:06/12/2018

 

המוסד לבטיחות ולגהות (מלכ"ר) שם לו למטרה לשנות את תרבות הבטיחות בישראל. כחלק מכלל הפעולות אותן עושה המוס"ל, הוא משיק  לראשונה את הפיילוט: "קו החיים". מוקד לדיווח על תאונות עבודה בבנייה, על מנת שיהווה שלב ניסיוני למצג בזמן אמת של נתוני ההרוגים ומפגעים בענף, אשר שיעודכנו על ידי הציבור. "קו החיים" כולל גם מתחם "מיני סייט", המרכז את הנתונים בנוגע למפגעים ולהרוגים באתרי בנייה
 
כחלק מהפעולות של המוסד לבטיחות ולגהות לקידום הבטיחות בעבודה בישראל, לראשונה משיק המוס"ל  את "קו החיים",  המהווה מצג בזמן אמת של נתוני ההרוגים והמפגעים בענף הבנייה בישראל כפי שידווחו לו מהציבור. מטרת "קו החיים", שיוצג בעברית ובערבית באתר של המוסד לבטיחות ולגהות וברשת האינטרנט, היא להגביר את המעורבות של כלל הציבור בישראל בהתמודדות עם תופעת תאונות העבודה בענף הבנייה, ולהעלות את הנושא לסדר היום הציבורי. מידע חסר זה אשר יתפרסם מעתה, יוביל לשקיפות בענף הבנייה שנכשל עד כה בהגנה על עובדים חלשים ושקופים בחברה הישראלית, וישמש כלי נוסף להרתעת אלה אשר מזלזלים באופן עקבי בחיי אדם. בנוסף, "קו החיים" של המוסד לבטיחות ולגיהות מכיל מתחם, "מיני סייט", שירכז את הנתונים בנוגע למפגעים ברחבי הארץ ולהרוגים באתרי הבנייה. המיני סייט יכלול בשלב זה מפה של פריסת ההרוגים באתרי בנייה בישראל, כפי שמופיעים במקורות גלויים ברשת, וכן נתונים סטטיסטיים עדכניים, כגון פילוח חודשי של ליקויי בטיחות לפי יישובים, פילוח חודשי של ליקויי בטיחות לפי סוג הליקוי, דירוג חודשי של דירוג החברות בהן נמצאו  ליקויי בטיחות, דירוג שנתי של  החברות בהן היו הרוגים בתאונות בנייה, וכן גלריית תמונות של ליקויים אותן שלח הציבור. 

"קו החיים" הינו פיילוט, אשר במידת הצורך ייעשו בו שינויים ועדכונים, לאחר קבלת תובנות מהציבור ובהתאם תורחב הפעילות באתר. ד"ר אורנית רז, מנכ"לית המוס"ל: "המוסד לבטיחות ולגיהות חרת על דיגלו להביא לשינוי תרבות הבטיחות בעבודה. שינוי זה יגיע רק אם נתגייס כולנו למטרה נעלה זו. פרוייקט ייחודי זה של 'קו החיים' אותו פיתח המוס"ל, הוא חלק נוסף ממהלך כולל של המוסד לבטיחות ולגהות להביא לתודעת, התגייסות ומעורבות כלל האוכלוסייה בכל הנוגע לקידום תרבות הבטיחות בעבודה, במטרה לשמור על חיי ובריאות העובדים בישראל".
לדיווח לחץ על התמונה 

 

 

מקור:המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה