כניסה הרשמה צור קשר

כלים דיגיטליים מסייעים לשיפור הבריאות הנפשית במקום העבודה

 

עודכן ב:24/04/2022

 

על פי מידע, שהתקבל מיותר מ-850 חברות דיגיטל, העוסקות בתחום הבריאות ומשתייכות לקהילה הגלובלית McKinsey HealthTech, זוהו שלוש קבוצות של כלים דיגיטליים היכולים לסייע לארגוני עבודה בשמירת הבריאות הנפשית של העובדים:
 
אמצעים לבישים ואפליקציות של סמנים ביולוגיים לאיסוף מידע פיזיולוגי כמדד למצבים נפשיים, למשל, תיעוד אישי של מצבי רוח וקול באמצעות טלפון חכם או שימוש בשעון חכם למעקב אחר דופק, טמפרטורת העור והפעילות החשמלית בעור. 
 
פתרונות מניעה וטיפול, המהווים את הליבה בתוכניות לפיתוח חוסן ובריאות נפשית של העובדים וכוללים דרגות שונות של אינטראקציה, החל משיחה עם טלפון חכם, דוגמת צ'טבוט או טיפול נפשי באמצעות איש מקצוע, ומגוון שיטות לשיפור תזונה ואיכות שינה או לשיפור הבריאות הנפשית, כגון מדיטציה והיפנוזה, וטיפול התנהגותי קוגניטיבי.
 
כלים אנליטיים, שבהם נעשה שימוש יחד עם המידע שנאסף מרחוק באמצעים לבישים וסמנים ביולוגיים דיגיטליים. אלו יכולים להפיק המלצה אישית לעובדים לקחת פסק זמן למנוחה, להתרעננות או לחופשה, או להתריע בפני מנהלי עבודה כאשר חברי הצוות חשים רמות גבוהות של מתח, ובראייה רחבה יותר - מעסיקים יכולים לאמוד את רווחת העובדים ביחס לפריון העבודה שלהם, וכן, לזהות עובדים בסיכון לתחלואה נפשית ולהפנות אותם לייעוץ.  

מקור
 

 

שלח להדפסה