כניסה הרשמה צור קשר

מי אחראי בארגון לשליחת עובדים לבדיקות רפואיות?

 

משיב: דוד זיו   |  מס’ תשובה 59207  |  19/10/2015

 

כאשר נדרש לשלוח עובדים לבדיקות רפואיות מקובל שמחלקת משאבי אנוש/כוח אדם אחראית להפניית העובדים.

אם זאת במסגרת תפקידו וסמכותו של "ממונה על הבטיחות" כפי שמוגדר בתקנה מס' 10 אשר ב
תקנות ארגון הפיקוח על העבודה (ממונים על הבטיחות), התשנ"ו–1996. עליו לודא קיום בדיקות רפואיות הנדרשות ומעקב אחר מחלות מקצוע. להלן:
 
10. תפקידיו וסמכויותיו של ממונה על הבטיחות

(א)  מתפקידו של ממונה על הבטיחות לייעץ למעביד בכל הנוגע לחוקים, לתקנות ולתקנים בעניני בטיחות, לסייע לו ולאנשי צוות הניהול והתכנון בנוגע לבטיחות, גיהות, הנדסת אנוש ובריאות תעסוקתית של העובדים במפעל ולקדם את התודעה בנושאים אלה: ....
 
(7) לברר סיבותיהן ונסיבותיהן של תאונות עבודה ומחלות מקצוע במגמה להפיק לקחים, לערוך בכתב ממצאים ומסקנות הבירורים ולהציע למעביד צעדים מתאימים למניעת הישנות התאונות; לוודא הדרכת העובדים באשר לנסיבות התאונות ומחלות מקצוע והלקחים שהופקו;

(8)  לרכז את כל המידע והתיעוד הקשור לתאונות עבודה ומחלות מקצוע שאירעו במפעל; ....
(12)  לוודא קיום שגרת בדיקות רפואיות לעובדים במפעל החשופים לגורמים שלגביהם קיימת דרישה לעריכת בדיקות אלה;


 

 

שלח להדפסה כתוב תגובה

 

לחדשה זו התפרסמו 0 תגובות לפתיחת כל התגובות

כתוב תגובה סגור תגובה

שם: תוכן
כותרת
כתוב תגובה