כניסה הרשמה צור קשר

הפחתת סיכונים בתחום הארגונומיה באמצעות חלוקת פרסים

מאת: המוסד לבטיחות ולגיהות

תאריך:05/03/2024


מינהל הבריאות והבטיחות (HSE) והמכון לארגונומיה (CIEHF) בבריטניה העניקו פרסים לשנת 2023-2022 לחברות ולמפעלים על הפחתת סיכונים בעבודה באמצעות תכנון ארגונומי 
 
מינהל הבריאות והבטיחות (HSE) בבריטניה מצא דרך מקורית לתמרץ עסקים לשמור על בריאות עובדיהם: הוא קרא להם לבחון תכנון ארגונומי במקום העבודה כבסיס להפחתת הפרעות שריר ושלד (MSDs), וכן, לתאר כיצד השפיעו שינויים אלה על העובדים. המסר של מינהל הבריאות היה כי אפשר לשלוט בהתפתחות של הפרעות שריר-שלד בעבודה על ידי תכנון נכון, ועל כל המעסיקים לעשות כל שביכולתם כדי למנוע או לצמצם את הסיכונים.

זוכת הפרס לשנת 2023 - חברת זברה טכנולוגיות (Zebra Technologies), במגזר הדפוס

החידוש של החברה היה בהפחתת הטלטול הידני לצורך ההדפסה על אריזות. תכנון שיטת העבודה החדשה הפחית את כמות ההנפות הנדרשות מן העובדים.
קירוב מכונת ההדפסה על אריזות לקו האריזה הפחית את משימות ההנפה, והתכנון המחודש שלה איפשר להתאים את גובהה בהתאם לנוחיותו של המפעיל.


    לפני                                                                                                     אחרי


חידוש ראוי לשבח לשנת 2023 – חברת בארט סטיל (Barrett Steel) – משטחי העמסה ניידים

בארט סטיל זכו לשבחים על התכנון שלהם להזזת משטח העמסה נייד לנקודת העבודה, מה שהפך את המשימה לקלה יותר. צוות התכנון המפעלי תכנן מסילה, שעליה משטח ההעמסה יוכל לנוע בקלות יתר, כך, שיתאפשר להעבירו בקלות לעמדת העבודה ובחזרה בסיום העבודה.


    לפני                                                                                                      אחרי
 
תכנון פתרונות לפי מגזרים

כימיה
 
  • חברת BOC Crawley – תכנון משטח ארגונומי למילוי מכלי גז
החברה, יחד עם החברה ההנדסית Mid-Anglia, תכננו פתרון ארגונומי למילוי מכלי גז, אשר בתצורתו הסופית כלל התקנה של זרועות הרמה הידראוליות. הזרועות הותקנו בקצה כל משטח ואפשרו להתאים את גובהו לצורכי העובדים. שיפור זה איפשר לעובדים למלא מכלי גז בנוחות ובלי להתכופף.


      לפני                                                                                                             אחרי
 
  • חברת Solvay Derbyshire – תכנון להטענה נוחה של קערות לערבוב שרף ודבָקים אל תוך תנורי חימום תעשייתיים
החברה שיתפה פעולה עם חברת Haviland תנורים תעשייתיים, לצורך תכנון התנורים בגובה הרצפה. החברה עיצבה עגלה עם ידית נשלפת, שאפשרה לגלגל את קערות השרף ישירות לתוך התנור החדש. שיפור זה ביטל את הצורך להרים את הקערות וצמצם את סיכוני העבודה הידנית.


    לפני                                                                                                                      אחרי

בנייה

חברת הבנייה CPD, באמצעות חברת Henry Brothers בע"מ - התקנת צנרת במבנה עם שלוש קומות
עד לפיתוח, הייתה התקנת הצנרת למבנה בן שלוש קומות מבוצעת באתר באופן ידני באתר. השינוי היה בהתקנת הצינורות במפעל, בתוך מסגרות מפלדה, שהותאמו לגובה המבנה והוכנסו למקומם על ידי עגורן. כך הושגו יתרונות של בקרת איכות טובה והופחתו סיכוני עבודה בגובה וסיכוני בריאות, כגון בעיות שריר-שלד וחשיפה לרעש, לאבק סיליקה ורעידות. 


    לפני                                                                                                                                       אחרי

חינוך

Trent Vale חינוך לגיל הרך,  באמצעות חברת Jolly Back - תכנון ארגונומי לכיסאות לימוד מתכווננים
 החברה תכננה ועיצבה כיסאות לימוד עם אפשרויות כוונון לגובה ולתמיכת גב, עם ידית משענת גבוהה ועם גלגלים איכותיים. המוצר נוסה בכיתה בזמן אמת, והוכח כיעיל בצמצום אי-נוחות ומנחי ישיבה מזיקים, וכשומר על בריאות הגב.


    לפני                                                                                                                            אחרי
 
בריאות
 
קרן NHS של מחוז דורהאם ודרלינגטון, בשיתוף המעצבת דיאן הינדסון – עיצוב מיטות חדשניות לפציינטים ולחולים
החברה תכננה עיצוב חדשני למיטה, הכולל סימון מקום הראש ומקום הרגליים, המאפשר את העמדת המיטה בהתאם לצורך. סקר שערך הצוות הראה הפחתת בלבול ואי-ודאות מ-78 אחוז ל-4 אחוז. התקריות תוך כדי הטיפול במתיחת הסדין על המיטה צומצמו ב-80 אחוז והדיווח על תקלות פחת ב-75 אחוז. חל שיפור בהעברת חולים, בטיפול בהם ובשמירה על כבודם, בטיחותם ונוחותם ובעבודת הצוות, שהפכה לנוחה וקלה.

ייצור כלי טיס
 
Airbus Operations Ltd, באמצעות חברת Excent – הרכבת כנף של מטוס A-350 מחלקים קלים ותוך גישה נוחה לאזור ההרכבה
הצוות עיצב ופיתח כלי קיבוע חדש, קל ונגיש להרכבת כנף מטוס מחלקים שהודפסו בתלת-ממד, עשויים מתערובת קלת-משקל, ומִקורות מוכנות מראש מסיבי פחמן. המשקל המקסימלי של כלי הקיבוע החדש היה 10.5 ק"ג, מה שתרם להקטנת הסיכון לפגיעות שלד-שריר. התכנון החדש איפשר לעובדים להתקרב לגוף הכנף ושיפר את הנִראוּת ואת יכולת הביצוע של משימות מורכבות, והקטין את הפגיעות מקצוות חדים.


    לפני                                                                            אחרי
 
מזון קפוא
 
החברות Tilda Limited ו- Russell Finex- ייצור מכשיר ידני לטיפול בקרח למזון קפוא
העובדים נאלצו בכל משמרת להרים מספר רב של בלוקי קרח, אשר כל אחד מהם במשקל שבין 10 ל-15 ק"ג, ולשבור אותם באופן ידני. כעת, זיהה הצוות מסננת רוטטת, שבעזרתה היה אפשר לשבור את הבלוקים הקפואים. כמו כן, תוכננה הקמת תחנת עבודה אוטומטית חדשה עם שולחנות הרמה ומסועים. הפתרון הוכח כמוצלח, ומאז הכנסת המסננת לשבירת בלוקי הקרח לא היו דיווחים על פציעות הקשורות לטיפול ידני בשבירת קרח קפוא. תכנון המערכת החדשה סייע להפחתת הַפְּחת ולחיסכון בזמן העבודה.


     לפני                                                                                        אחרי
 
טקסטיל
 
  • חברת British Wool להובלה ושקילה של גלילי צמר, והמעצב של החברה - פיתוח שיטה לא-ידנית לשינוע ולשקילה של שקי צמר מסורבלים
צוות British Wool תכנן ובנה מאזני שקילה עם מסגרת המאפשרת את הנחת השקים עליה, כדי שיתאפשר להעביר את גלילי הצמר באמצעות מלגזה אל מאזני השקילה, ולא באופן ידני. זה סייע להעברה ולשקילה של כמה גלילים יחד, בו-זמנית, והפחית באופן ניכר את הטיפול הידני, על כל המשתמע מכך, כולל הקטנת פגיעות שלד-שריר. היתרונות היו בפריון עבודה מוגבר ובפרסום שניתן למאזני השקילה.


     לפני                                                                     אחרי
 
  • יצרן הטקסטיל הבריטי הרברט פרקינסון, מחברת John Lewis Textiles Factory, ומעצב המוצר דויד אתרטון - פיתוח כלי ידני חדשני להשחלת סיכות ללולאות בכותרות של וילונות מסילה בעזרת הדפסת תלת-ממד.
הצורך בפיתוח הכלי נולד מתלונות העובדים על כאבים באצבעות ובכפות הידיים, כתוצאה מפעולה יום-יומית של השחלת יותר מ-200 סיכות לכותרות וילונות. הפעולה החוזרנית הזו, שגרמה למאמץ של כל היד, מהכתף ועד קצות האצבעות, הייתה קשה במיוחד לביצוע בווילונות העשויים בדים עבים. כמו כן, הסיכות לא היו נוחות לאחיזה באצבעות ולעתים אף פצעו אותן.
הכלי החדשני מבוסס על שיטת המנוף, ולכן, הוא מקטין את הכוח הדרוש לביצוע פעולת ההשחלה. הוא מותאם בנוחות לאחיזת כף היד ואינו כרוך במגע האצבעות עם הסיכות, כך שפעולת ההשחלה מונעת את הסיכון לפגיעה בשרירי כף היד, וכן, את הפציעות שיכולות להיגרם כתוצאה ממגע עם הסיכות.


     לפני                                                                                                 אחרי

 
מסילות רכבת

חברת Network Rail באמצעות חברת Aquarius Rail – פיתוח של נגרר עם מנוף, לצורך התקנת ציוד להסטת מסילות
התקנת ציוד להסטת מסילות במשקל של 250 ק"ג נעשתה - עד לפיתוח החדש - באופן ידני, על ידי צוות של שישה אנשים. מאמץ משותף של צוות רשת הרכבות בעיר לידס בבריטניה עם חברת Aquarius Rail הוביל לפיתוח נגרר, שהתחבר לרכב שנע על המסילה ועליו הותקן מנוף. אם לפני השינוי נדרשה עבודת צוות של שישה אנשים, שירימו ויישאו ציוד של 250 ק"ג בנקודות המסלול, הרי הפתרון החדשני סייע לביטול ההרמה הידנית. לציוד התפעולי החדש גם יתרונות נוספים, כולל שימוש בו במוסך הרכבת ועזרה בעת ניקוי סביבתי של אשפה בנקודות העבודה לאורך מסילת הרכבת.


     לפני                                                                                                                              אחרי
 
שירותים
 
חברת Severn Trent Water בשיתוף חברת Langham Industrial Controls Ltd  - תכנון מחדש של חיבור צינורות אנכיים בתוך שוחות לצורך ניטור ובדיקה של איכות המים 
החברות פיתחו מערכת של מַתאם מיוחד, המאפשר להתקין ולחבר את הצינור האנכי עם ברז בקצהו על חיבור מים בשוחה תת-קרקעית, כאשר הוא נמצא על טנדר, לצורך מעבר ממקום למקום, ומאפשר הוצאת מים בכל פעולת חיבור.
השימוש במתאם מבטל את הצורך בטיפול ידני בצינור האנכי. יתרונות נוספים של המתאם מאפשרים לצוות העובדים לפעול בצורה יעילה יותר ולצמצם את זמן העבודה הכולל.


     לפני                                                                                                                                  אחרי

מקורות

פיתוחים חדשניים ושיפורים בתחום הבטיחות בתעשייה, המוס"ל

 

שלח להדפסה כתוב תגובה

 

לחדשה זו התפרסמו 0 תגובות לפתיחת כל התגובות

כתוב תגובה סגור תגובה

שם: תוכן
כותרת
כתוב תגובה