כניסה הרשמה צור קשר

מניעת תחלואה תעסוקתית בקרב נהגי אוטובוסים ומשאיות, שעובדים שעות ארוכות בזמן המלחמה

מאת: יפעת זר, מדור ידע וחדשנות המוס"ל

תאריך:01/02/2024


בעקבות המלחמה, נוצר מחסור בנהגי אוטובוסים ומשאיות, ולכן, אישרה ועדת הכלכלה את הארכת הוראת השעה, שמאפשרת לנהגי משאיות ואוטובוסים לנהוג עד 14 שעות ביום, עד סוף פברואר 2024 או עד תום המלחמה. אולם העסקת הנהגים לשעות עבודה ארוכות מהרגיל חייבת להיעשות תוך צמצום הסיכונים לתחלואה תעסוקתית.

תנאי עבודה של יושבנות (ישיבה ממושכת בתא הנהג), תוך חשיפה לרעש של נוסעים ושל כלי רכב על הכביש, לרטט של האוטובוס או המשאית ולזיהום האוויר בכביש (תוצרי שרפת דלק של כלי רכב על הכביש, חלקיקים, כימיקלים אורגנים נדיפים ומתכות כבדות), עלולים להזיק לנהגים. כמו כן, לוח הזמנים ה"צפוף" והארוך של הנהגים עלול לחשוף אותם לטמפרטורות קיצון (קור וחום בשעות היום והלילה), לגרום ללחצים נפשיים ולעייפות מצטברת.  

על המעסיקים להגן על הנהגים, ככל האפשר, ולעודד אותם להקפיד על הרגלי עבודה ואורח חיים בריא, הכולל הרגלי אכילה סדירים, פעילות גופנית ושינה איכותית. מומלץ להעביר לנהגים הדרכות לעבודה על פי נהלים המבטיחים את בטיחותם ובריאותם, לעודד אותם להימנע מעישון (אקטיבי ופסיבי), להקפיד על ביצוע בדיקות רפואיות תקופתיות ולהפנות אותם, במידת הצורך, לייעוץ או לטיפול נפשי. כמו כן, על המעסיקים לוודא כי ישנה תחלופת אוויר תקינה בתא הנהג, למנוע הצטברות מזהמי אוויר מסוכנים בו ולצמצם, ככל האפשר, באמצעים טכניים, הנדסיים או אחרים, את הפגיעה הארגונומית העלולה להיגרם כתוצאה מרטט כלי הרכב ומנהיגה ממושכת.


 
סקר שנערך לאחרונה על ידי איגוד עובדי האוטובוסים, RMT , בבריטניה מראה כי:

78% מתוך 400 נהגי האוטובוס דיווחו שעבודתם גורמת להם לבעיות שריר-שלד (MSD), כמו כאבי גב, צוואר וכתפיים.

כמעט רבע (23%) מהנהגים אמרו שהם לקחו חופש בשנה הקודמת בגלל כאבים.

כמעט כולם (94-95%) אמרו שניתן לעצב את תא נהג האוטובוס בצורה מתאימה יותר ארגונומית, למשל, עם מושבים מתכווננים, עמודי הגה ודשבורדים לנהג.

רבים חשים שאין הם מקבלים התייחסות בנוגע לתנאי עבודתם כמו עמיתיהם עובדי המשרדים, זאת בניגוד להנחיות HSE, לפיהן, המעסיקים חייבים להתייעץ עם עובדיהם או עם נציגיהם הנבחרים בנושאי בריאות ובטיחות, כולל בעיות MSD.

 
















מקורות:

♦ 
נהגי משאיות ואוטובוסים יוכלו לעבוד 14 שעות ביום עד סוף פברואר 2024
♦ ​תחלואה תעסוקתיות בקרב עובדי תעבורה ציבורית, מסחרית ופרטית

 

שלח להדפסה כתוב תגובה

 

לחדשה זו התפרסמו 0 תגובות לפתיחת כל התגובות

כתוב תגובה סגור תגובה

שם: תוכן
כותרת
כתוב תגובה