כניסה הרשמה צור קשר

בטיחות בעבודת בני נוער בקיץ

working

מאת:אנדרי מטיאס, פרסום ראשון 20/06/2017

תאריך:01/04/2019


עשרות אלפי בני נוער יוצאים לעבודה בחופשת הקיץ ולא תמיד מודעים לזכויותיהם, ובמיוחד לא לסכנות הבטיחות בעבודה.

להלן כמה הנחיות בסיסיות, הן למעסיק והן לבני הנוער:

עבודות שאסורות על בני נוער שימו לב- אסור לנער/ה לעבוד בגובה. קיים איסור עבודה בגובה למי שגילו פחות מ 18 שנים. המשמעות היא שכל עבודה שבה יכולה להיות נפילה לעומק העולה על 2 מטרים אסורה. ** עבודה באתרי בניה מאופיינת בין השאר, בעבודה בגובה - ומרבית הנפגעים הם כתוצאה מנפילה מגובה!

בין העבודות שאסור להעסיק בהן בני נוער ניתן למנות ריתוך, חפירת בורות, שימוש באקדח מסמור, ייצור ועיבוד חומרים מתלקחים, עבודה במקום מוקף, במקומות בהם הטמפרטורה נמוכה מ-4 מ״צ וגבוהה מ-40 מ״צ, במקום שבו האוויר דחוס, לרבות צלילה מקצועית, עבודה במכשירי קרינה מייננת ובחומרים רדיואקטיביים, עבודה עם מכשירי לייזר, עבודה בחומרי הדברה לסוגיהם, עבודה עם ממיסים אורגניים, מחלקות בבתי חולים שבהן קיימת סכנת הידבקות במחלות זיהומיות או במעבדות למיקרוביולוגיה.  

עבודות המותרות לבני נוער בני נוער יכולים לעבוד בפרסום ודוגמנות, תיקון מחשבים, מלצרות ומסעדות מזון מהיר, במשק בית, גינון וחקלאות, מכירות בבתי עסק שונים, טבחות, נגרות, צילום, שליחויות, הדרכה בקייטנות, שמרטפות ועוד.  

הנחיות למעסיק  הגיל המינימלי לתעסוקת ילדים בחופשת הקיץ הוא 14. מגיל זה מותר להעסיק בני נוער "בעבודות קלות שאין בהן כדי להזיק לבריאותם ולהתפתחותם"; החוק אוסר להעסיק בני הנוער ביום המנוחה השבועי ולאחר שעה שמונה בערב (כפוף לתנאי החוק); העבודה תתחיל לכל המוקדם בחמש בבוקר; לאחר שש שעות עבודה יש לתת לנער הפסקה של שלושת רבעי שעה לפחות; כל ההוראות בחוק חלות גם על רשות ציבורית המעסיקה קבלני משנה שמעסיקים נערים; על המעסיק להדריך את הנער המגיע לעבודה בדבר הסיכונים הקיימים במקום ובמיוחד בעמדת העבודה הספציפית. יש להדריך את הנער לגבי התנהגות בשעת חירום - מה לעשות וכיצד להגיב אם הוא נתקל בתקלה, בשריפה, בבעיה עם לקוחות או בכל בעיה אחרת; * חובה על המעסיק לספק לנער העובד ציוד מגן הנדרש לביצוע העבודה.  

עצות לבני הנוער אל תאלתרו ואל תנסו לקצר תהליכים. עבדו על פי הנהלים וכללי הבטיחות; שמרו על שעות המנוחה שלכם. שמונה שעות שינה בלילה הם המינימום הנדרש לערנות בעבודה; שמרו על איזור העבודה שלכם נקי ומסודר. חוסר סדר, ולכלכוך מהווים מפגעי בטיחות; אל תנסו להרים משאות מעבר ליכולתכם. הרמה לא נכונה עלולה לפגוע בגבכם ולגרום לנכות; התאימו את הלבוש לסוג העבודה שאתם מבצעים. עבודה בחוץ, בשמש, מחייבת שימוש בקרם הגנה, חבישת כובע וביגוד מתאים, כולל נעליים נוחות וסגורות, שתיה מרובה ועוד. עבודות חשמל מותרות רק לבעלי רשיון לעסוק בעבודות חשמל. לפני תיקון ציוד חשמלי ודאו שהציוד מנותק מהחשמל ושאתם עובדים על פי הוראות החוק וכללי הבטיחות של יצרן הציוד.

 

שלח להדפסה כתוב תגובה

 

לחדשה זו התפרסמו 0 תגובות לפתיחת כל התגובות

כתוב תגובה סגור תגובה

שם: תוכן
כותרת
כתוב תגובה