כניסה הרשמה צור קשר

מחקרים חדשים בתחום בטיחות ובריאות תעסוקתית

מאת: יחידת האינטנרט, המוסד לבטיחות ולגיהות, על-פי אתר NIOSH

תאריך:14/10/2015


המכון הלאומי לבטיחות ולבריאות תעסוקתית של ארה"ב – NIOSH פרסם לאחרונה "סבב מחקרים חדשים" המונה 4 מחקרים חדשים בתחום בטיחות ובריאות תעסוקתית
 
מחקר 1 - ממצאים חדשים תומכים בשינויים בעיצוב רכבי הכיבוי, הציוד והכפפות של לוחמי האש

כאשר אנשים נמלטים מבניינים בוערים, לוחמי האש נכנסים כדי להציל חיים. ידע נוסף ומשאבים טובים יותר יכולים לעזור בשמירת בטיחות לוחמי האש. המכון הלאומי לבטיחות ובריאות תעסוקתיים בארה"ב מקיים חקר מדעי של ממדי גוף, שמוכר כ"מחקר אנתרופומטרי". ניתן להשתמש במחקר מסוג זה בתכנון משאיות כיבוי אש ובפיתוח ציוד מגן אישי מותאם טוב יותר.

חוקרי המכון הלאומי לבטיחות ובריאות תעסוקתיים בארה"ב אספו לאחרונה נתוני מידות גוף של 951 לוחמי אש אמריקאים בכדי להעריך עד כמה מותאמים המושבים וחגורות המושב של רכב הכיבוי ללוחמי האש העכשוויים. זה היה המחקר הלאומי הראשון מסוג זה לגבי לוחמי אש.

הממצאים יכולים להשפיע על תכנון רכב הכיבוי כמו גם על תקני רכב הכיבוי. שלושה נושאים עיקריים יכולים להיות קשורים לרכב כיבוי האש:

 
1. חגורות מושב קצרות מדי מכדי לאפשר ללוחמי אש רבים להתחגר.
2. מושבים לא מותאמים ללוחמי האש ויכולים לפגוע בבטיחות כשכל המושבים ברכב תפוסים.
3. 
היעדר תמיכת ראש בכלי הרכב, דבר שיכול היה לצמצם פגיעות צוואר  בזמן התנגשויות.
 
התיקונים האחרונים של תקני האגודה הלאומית להגנה מאש בארה"ב עדכנו מפרט של אורך חגורת המושב. אולם, בעת עדכון התקנים, הועדה הטכנית של האגודה הלאומית להגנה מאש בארה"ב לעניין רכבי כיבוי אש עדיין בוחנת נושאי בטיחות לגבי המושבים ותמיכות הראש. יחד עם רכבי כיבוי האש, החוקרים חקרו את התאמת הצורה של כפפות ללוחמי האש, כדי להתאים ללוחמי האש העכשוויים. הממצאים הראו שכמעט 1 מכל שלושה גברים (31%) ו- 2 מכל 3 נשים (62%) דווחו על בעיות בהתאמי או סרבול של הכפפות. כתוצאה מכך, המכון הלאומי לבטיחות ובריאות תעסוקתיים בארה"ב הציע לשפר את האופן בו נקבעות המידות של כפפות לוחמי האש התבניתיות. המכון הלאומי לבטיחות ובריאות תעסוקתיים בארה"ב מצפה לפרסם נתונים מפורטים באתר האינטרנט שלו עד סוף 2015. לסיכום על נתוני אנתרופומטריה של לוחמי האש, עיינו בג'ורנל  Human Factors .

 
מחקר 2 - זיהוי חשיפה לחומרים כימיים במקום העבודה לשם מניעת מומים מולדים
 
כדי ללמוד אם חשיפה לחומרים כימיים שיכולים להיות מסוכנים במקום העבודה מגבורה את הסיכון למומים מולדים, חוקרי המכון הלאומי לבטיחות ולבריאות תעסוקתית  של ארה"ב חוברים למרכזים לחקר ומניעה של מומים מולדים (CBDRP) באחד ממאמצי המחקר הגדולים ביותר של מניעת מומים מולדים במדינה. חוקרי המכון הלאומי לבטיחות ולבריאות תעסוקתית  של ארה"ב מקוים לטפל בשאלות מפתח אחדות:
 
  • אילו חומרים כימיים במקום העבודה תורמים למומים מולדים ספציפיים?
  • איזו רמת חשיפה לחומרים כימיים תורמת למומים מולדים?
  • מתי עלולה חשיפה לחומרים כימיים לגרום למומים מולדים?
  • אילו גורמים במקום העבודה מלבד חשיפה לחומרים כימיים יכולים להיות מעורבים?
 
המרכז הלאומי למומים מולדים וליקויים התפתחותיים של המרכז לבקרת מחלות מממן ומרכז את המחקר. החלק הראשון, שנקרא המחקר הלאומי למניעת מומים מולדים (NBDPS), אסף מידע ממשתתפות וולונטריות אודות הבריאות וסגנון החיים, כולל עבודתם לפני ובזמן ההיריון. בין 1997 ו- 2011, יותר מ- 30,000 אמהות לתינוקות עם מומים מולדים שזוהו על פי מערכות המעקב אחר מומים מולדים באוכלוסייה ו- 10,000 אמהות לילדים ללא מומים מולדים השתתפו במחקר.
 
ממצאים עדכניים מהמחקר מעלים שחשיפה הקשורה בעבודה לקוטלי פטריות וקוטלי חרקים וקוטלי עשבים קשורים לרב המומים המולדים של הלב שנכללו במחקר הלאומי למניעת מומים מולדים. אולם, החוקרים גילו קשר בין מספר מומים מולדים נדירים של הלב ורמות חשיפה שמעל לממוצע לאחדים מאותם מדבירי מזיקים. לדוגמה, אמהות לילדים עם סוג אחד של מום מולד היו פי חמישה חשופות למינונים גבוהים יותר של מדבירי חרקים ומדבירי עשבים מאמהות לילדים ללא מומים מולדים. מום מולד זה שנקרא תסמונת לב שמאלי היפו פלסטי, משבש את זרימת הדם התקינה דרך הלב.
 
המחקר כלל מקצועות שונים, כולל כאלה שכרוכים בייצור חומרים כימיים ושימוש בהם, כמו חקלאות, עיצוב נוף, טיפול במדשאות והדברת מזיקים. החוקרים העריכו את החשיפות בעשרת גורמים שכוללים את רמות החשיפה הקשורות בדרך כלל לסוגים ספציפיים של מטלות המבוצעות על ידי נשים, כמה זמן הנשים עסקו בעבודה זו וכמה שעות בשבוע הן עבדו – מחודש לפני ההיריון ועד סוף השליש הראשון שלו.
 
החוקרים המשיכו לחקור אילו חומרים כימיים ספציפיים ואילו רמות חשיפה יכלו לתרום לסיכון מוגבר של אותו מום לבבי מולד. הם חקרו גם אם גורמים נוספים כמו היסטוריה משפחתית של מומים לבביים מולדים או גיל האם יכלו למלא תפקיד כאן.
 
מחקרים אלה סייעו  למודולים של שאלון תעסוקתי במחקר נוסף, מחקר של מומים מולדים להערכת חשיפות בהיריון (STEPS-BD). לצורך מחקר זה יענו משתתפות וולונטריות על שאלות ספציפיות לגבי המקצוע ומקום העבודה שלהן, כמו גם על שאלות כלליות לגבי בריאות וסגנון חיים. בעזרת המידע הזה, חוקרי המכון הלאומי לבריאות ובטיחות בארה"ב והמרכזים לחקר ומניעה של מומים מולדים יוכלו להעריך טוב יותר את הרמות והמשך של חשיפה לחומרים כימיים. זהו הצעד הראשון בזיהוי ומניעה של מומים מולדים הקשורים לחשיפה לחומרים כימיים בעבודה. כשהחוקרים ילמדו יותר על אופן השפעת החשיפה במקום העבודה על ההיריון, הם יחלקו את המידע עם עמיתיהם על ידי פרסום מאמרים מדעיים בג'ורנלים בעלי בקורת עמיתים והם ימסרו את המידע לציבור בדפי האינטרנט של המכון הלאומי לבריאות ובטיחות תעסוקתיים בארה"ב –בריאות הרבייה ומקום העבודה ושותפיהם.

 
כדי ללמוד עוד בקרו באתרים הבאים:

כדי לקרוא מאמרים עדכניים בג'ורנלים, פנו ל:
 

מחקר 3 - האם מסכות מגן בטיחותיות בזמן היריון?

מיליוני נשים הרות ברחבי העולם עוטות כיסוי פנים בעבודה, כולל המנשם 95N הנפוץ מאוד עם אביזרי פנים או מסכות סינון. המנשם 95N מגביל זרימת אויר רגילה, ולכן הנשים צריכות לנשום חזק יותר כשהן לובשות אותו. חוקרי המכון הלאומי לבטיחות ובריאות תעסוקתיים בארה"ב עובדים על מענה לשאלה חשובה: האם אביזר פנים מסנן מסוג 95N גורם לחץ פיסי מוגבר על נשים הרות שלובשות אותו?

המכון הלאומי לבטיחות ובריאות תעסוקתיים בארה"ב חקרו אם נשים הרות שלבשו את המנשם 95N סבלו מבעיות בריאות שונות מאשר נשים שאינן הרות. החוקרים נקטו באמצעים כדי להבטיח שהבדיקות עצמן לא יוצרות סיכון לנזק. הם בדקו משתתפות וולונטריות, 16 נשים הרות ו- 16 נשים שאינן הרות, ונטרו דופק, לחץ דם, קצב לב עוברי וסמנים נוספים של תפקוד הלב והריאות.  המחקר כלל שעה של חילופי ישיבה, עמידה ופעילות גופנים מתונה על אופני כושר, עם וללא מסכת המנשם. כל משתתפות המחקר היו נשים בריאות ולא מעשנות.

בשתי הקבוצות החוקרים לא מצאו הבדלים משמעותיים בתפקוד הלב והריאות. אולם, הן אצל הנשים ההרות והלא-הרות שלבשו את המנשם היה גידול מתון אך משמעותי בלחץ הדם הדיאסטולי. הגידול הזמני לא השפיע על תפקוד הלב והריאות, כך שלא סביר שזה גורם לבעיות בריאות אצל נשים בריאות, החוקרים אמרו. עוד מחקרים יכולים לסייע בקביעה אם נשים הרות עם לחץ דם גבוה בשל ההיריון ואלה עם לחץ דם גבוה באורח כרוני יכולות ללבוש מסכות מגן באופן בטוח. מחקרים נוספים צריכים גם לבדוק אם סימנים ברי השוואה בבדיקות של שעה מתקיימים גם בפרקי זמן ארוכים יותר.

לקריאת המאמר המלא, פנו ל:

מחקר 4 - סמנים ביולוגיים יכולים להבהיר רמות חשיפה לחומרים כימיים

בארה"ב, נעשה שימוש בכ- 82,000 חומרים כימיים, לרוב במקומות העבודה. מאחר וידוע רק מעט על ההשפעות המזיקות של אותם חומרים כימיים – לבד או בשילוב שלהם – דרוש מחקר כדי לקבוע רמות חשיפה בטוחות של עובדים לחומרים כימיים. זיהוי שינויים מוקדם, או סמנים ביולוגיים שמתרחשים בגוף לאחר חשיפה אך לפני שמתפתחת מחלה יכולים לסייע בזיהוי עובדים בסיכון.

במאמר חדש, חוקרי המכון הלאומי לבטיחות ובריאות תעסוקתית בארה"ב סקרו מחקרים עדכניים על סמנים ביולוגיים להשפעות מוקדמות בהערכת סיכונים. בקשנו את חבר המשנה וממונה המדע של  המכון הלאומי לבטיחות ובריאות תעסוקתית בארה"ב גייל דהבורד להסביר את הממצאים.

שאלה:  מה למדתם מהסקירה?

תשובה:
שתי גישות מדעיות לחקר השפעות ביולוגיות מוקדמות מציעות הבטחה לעתיד הערכת הסיכונים. גישות אלה הן ביולוגיית מערכות, שמספקת מידע מנתיבים תאיים מרובים בהתאמה, וטוקסיקולוגיה חישובית, שמשלבת את המידע במודלים ממוחשבים כדי להעריך סיכונים. על ידי שימוש בהליכים מדעיים מתקדמים כדי לזהות שינויים בחלבונים, בחומר גנטי ובנתיבים ביולוגיים המדענים יכולים להפיק מידע על השפעות ביולוגיות של חשיפה לחומרים כימיים. שיטות חדשות אלה יכולות לספק מידע רב יותר מהר יותר וזול יותר מאשר שיטות קונבנציונליות.

שאלה:  מהם האתגרים של שטח הסמנים הביולוגיים בהערכת סיכונים?

תשובה:
עלינו להתגבר על מספר אתגרים, כמו תקנון ותיקוף של הסמנים הביולוגיים לפני שניתן לקיים הערכות סיכונים שגרתיות בהסתמך על שיטות אלה.

שאלה:  מהם הצעדים הבאים?

תשובה:
מחקרים מקדמיים בטוקסיקולוגיה חישובית מראים שסמנים ביולוגיים מוקדמים יכולים לסייע בקביעת המינון ואופן הפעולה, אך דרוש עוד מחקר כדי לתקף את אותם סמנים ביולוגיים.

לקריאת המאמר המלא פנו ל:

למידע נוסף על בטיחות חומרים כימיים, בקר באתר:

 

שלח להדפסה כתוב תגובה

 

לחדשה זו התפרסמו 0 תגובות לפתיחת כל התגובות

כתוב תגובה סגור תגובה

שם: תוכן
כותרת
כתוב תגובה