כניסה הרשמה צור קשר

בארה"ב חוקרים את תופעת הנפילה מגובה

מאת:יחידת האינטרנט, המוסד לבטיחות ולגיהות

תאריך:30/06/2016


נפילות הן בין הגורמים השכיחים ביותר של פגיעה במקום העבודה. הם יכולות להוביל לפציעה חמורה, ואפילו מוות, אך ניתן למנוע אותן ע"י נקיטה באמצעי הזהירות המתאימים. ללא נקיטה באמצעי הזהירות הראויים, נפילות יכולות להתרחש במהלך פעולה פשוטה של ​​הליכה (נפילות שלא מגובה), או מסולם, פיגומים, גג, או כל מבנה אחר מעל פני הקרקע (נפילות מגובה). חוקרי המכון הלאומי האמריקאי לבטיחות ובריאות תעסוקתית - NIOSH נוקטים לאחרונה בגישת רחבה רבת ממדים בכדי לזהות את גורמי הסיכון לנפילות, מתוך כוונה בסופו של דבר, לפתח אמצעי מניעה וזהירות יעילים. להלן מספר מחקרים ופעולות אותם הם עורכים בנושא:
 
חוקרים מ NIOSH משתפים פעולה עם "לשכת העבודה" של אוהיו כדי למנוע פציעות הנובעות מנפילות

במסגרת מרכז NIOSH לחקירת תביעות פיצויים של עובדים החוקרים עובדים בשיתוף פעולה עם "לשכת העבודה" של אוהיו בכדי לנתח יותר מעשור של תביעות פיצויים של עובדי מדינה בעקבות נפילות מגובה. כאחת מארבעת מערכות הפיצוי הממלכתיות הגדולות בארה"ב – לשכת העבודה מכסה כשני שליש מעובדי אוהיו. חוקרי NIOSH מעריכים כי נתוני הלשכה כוללים כ- 60,000 תביעות בהן מעורבות נפילות מגובה בשנים 2001 עד 2011. הניתוח יתאר את הכמות השנתית, שיעור והחומרה של פציעות כתוצאה מנפילות מגובה ביחס לפיצויים שמאשרת הלשכה. הניתוח אף יכלול נתונים דמוגרפיים של העובד, נסיבות פציעה, ואת מאפייני עבודה.
 
עם מגוון הפרטים האלה, החוקרים מתכננים להדגיש את ההבדלים בשיעורי פגיעה בין קבוצות עובדים שונות ולהבין אם השתתפות המעסיק בתכנית "המענקים" לבטיחות משפיעה על שיעורי הפגיעה. התוכנית ה"מענקים" היא אחת מתוכניות רבות, שירותים, ומשאבים שהלשכה מציעה  למעסיקים שנכנסים ומתחילים פעילות התערבות בתחום בטיחותכדי לקבל מימון עבור התכנית, על המעסיק לעבור תהליך סינון מול מעסיקים אחרים שמתחרים על המימון.
 
לאחר השלמת ניתוח הנתונים, החוקרים מתכננים לפרסם  את ממצאיהם בכתב עת מקצוועיים, ובסופו של דבר לסייע למעסיקים באוהיו למנוע פציעות הנובעות מנפילה מגובה.
 
נפילות מסולם שכיחות יותר בקרב היספנים, עצמאים, וחברות קטנות

כדי ליצור תמונה מקיפה של עובדים אשר נמצאים בסיכון הגבוה ביותר לנפילות מסולם, חוקרי NIOSH ניתחו שלוש מערכות ארציות שונות מהן ניתן לעקוב אחרי פציעות שהתרחשו בסביבת העבודה. הם הציגו את ממצאיהם בתוך מרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC
דוח שבועי של חלואה ותמותההם גילו כי כמות הפציעות מגובה שנגרמו כתוצאה מנפילה מסולם היו גבוהות יותר משמעותי בקרב היספאנים, עובדים עצמאיים, ואלה המועסקים על ידי חברות קטנות. הכמות היתה רבה יותר בקרב גברים, עובדים מבוגרים, ועובדי בניין. בכדי לסייע במניעת פציעות נפילת סולם NIOSH פתחה חדשנות טכנולוגית –אפליקציה לבטיחות בסולם
. אשר זמינה באנגלית או בספרדית באתר NIOSH. האפליקציה מספקת הכוונה והדרכה "ידידותית" למשתמש וכלים אינטראקטיביים כדי למנוע נפילות הקשורות לסולמות.

התערבות מקיפה שגורמת להקטנת מקרי החלקות, מעידות, ונפילות

בשלושה בתי חולים שהחלו תוכנית "מניעת נפילות" שפותחה על ידי NIOSH ואנשי צוות בבית החולים, ירד שיעור הפציעות כתוצאה מנפילות מאותו סוג ביותר מחצי. סוגים אלה של נפילות נקראים בדרך כלל "החלקות, מעידות, ונפילות."

חוקרי NIOSH  וצוות בית החולים פיתחו את
 תכנית המניעה על בסיס ניתוח של 10 שנים של נתונים שנאספו מתוך תביעות הפיצויים לעובדים בכדי לזהות את הגורמים השכיחים ביותר של פציעות הקשורות לנפילה. למרות שעבודות שונות עשויות לדרוש התערבויות שונות, תוצאות אלו מראות כי התאמת ו"תפירת" התערבות לקבוצה מסוימת, כגון עובדי מערכת בריאות, יכולה לעזור להפחית החלקות, מעידות, ונפילות.

החוקרים תיארו את ממצאיהם בפרק בספר כחלק לימוד נרחב, שיתופינפילות מניעה והגנה: עקרונות, הנחיות ושיטות עבודה . ספר הלימוד יפורסם במועד מאוחר יותר השנה.

מידע נוסף ניתן למצוא:

 

 

שלח להדפסה כתוב תגובה

 

לחדשה זו התפרסמו 0 תגובות לפתיחת כל התגובות

כתוב תגובה סגור תגובה

שם: תוכן
כותרת
כתוב תגובה