כניסה הרשמה צור קשר

חוזרים ללמוד בבטיחות

מאת:המוסד לבטיחות ולגיהות

תאריך:06/09/2018


חופשת הקיץ ועונת החגים מסתיימות ושנת הלימודים החלה. מוסדות חינוך רבים –  גני ילדים ובתי ספר – עברו בחופשת הקיץ שיפוצים, תיקונים והכנה לקליטת התלמידים. אנו מקווים שכל שאריות חומרי הבנייה סולקו מהחצרות, ומוסדות החינוך ערוכים גם בהיבט הבטיחותי.

להלן, כמה המלצות להורים ולמורים בנושאי הבטיחות במהלך שנת הלימודים:
  1. חשוב להדריך את הילדים בדבר כללי הבטיחות בדרכים, בהליכה בדרך אל בית הספר וממנו, ובמיוחד בעת חציית כבישים.
  2. לאחרונה קיימת בארץ תנופת בנייה רבה. הורים מתבקשים להדריך את התלמידים לא להיכנס לאתרי בניה ושיפוצים. באתרים אלו קיימים סיכונים רבים וביניהם סיכוני נפילה של כלים וחפצים, בורות פתוחים, ערימות חול וחומרי בניה.
  3. הורים אשר מסיעים את ילדיהם לבית הספר – הקפידו לנהוג בזהירות מרבית בקרבת מוסדות החינוך ולהוריד את הילדים במקומות המיועדים להורדת נוסעים, ואך ורק מהצד הפונה אל המדרכה. גם סבלנות בנהיגה והתחשבות בנהגים אחרים במקומות אלה תתרום לבטיחות.
  4. במידה שהילדים נוסעים בהסעה – חשוב להדריך אותם בעלייה ובירידה בטוחות מהרכב ובהתנהגות נאותה במהלך ההסעה: לחגור חגורות בטיחות בעת ישיבה במושבים, לא להשתולל במהלך הנסיעה ולא להפריע לנהג. טוב תעשו אם תבדקו אם יש אדם מבוגר בהסעה. זה ודאי יתרום להתנהגות נכונה של הילדים.
  5. אופניים וקורקינטים בעלי הנעה חשמלית נפוצים יותר ויותר, אך השימוש בהם עלול להיות מסוכן מאוד. אין לאפשר לילדים מתחת לגיל 16 שימוש באופניים חשמליים, יש להדריך אותם לרכוב נכון, במהירות נמוכה, במסלולים מאושרים על ידי הרשויות ובחבישת קסדת מגן.  כללי הבטיחות האלו ועוד נוספים הקשורים למיומנויות תפעול ושיווי משקל  נכונים לגבי כל כלי הרכב המונעים באמצעות חשמל כגון הוברבורדים, מיני סגווי וכד'.
  6. שימו לב לילקוט. הוא צריך להיות בעיצוב ארגונומי, בעל רצועות מרופדות, לא רחב יותר מגופו של הילד ולא ארוך מדי (לא יותר מ-10 ס"מ מתחת לגובה המותן). התאמת הילקוט לגב התלמיד תמנע פגיעות בעמוד השדרה. מומלץ שהילקוט לא יהיה עמוס וכבד מדי.
  7. במהלך ההפסקות מתרחש חלק גדול מהתאונות של התלמידים. הדריכו אותם לא לרוץ במהלך המדרגות, לא להתכופף מעבר למעקים, לא להתכופף מעבר לאדן החלון, לא לטרוק את דלתות הכיתות. בזמן ההפסקה חשוב לא לרוץ ולהשתולל, ולהישמע למורים התורנים.
  8. היו ערניים לשינויים בהתנהגות הילדים. מה שמתחיל כהצקה בין תלמידים עלול להיות גורם בעייתי ומסוכן, אשר מוביל לעתים לתוצאות חמורות. סימנים מקדימים וטיפול נאות עשויים למנוע אסון.
  9. משרד החינוך מפרסם דרישות בטיחות לסביבה הלימודית בגני הילדים ובבתי הספר, והנחיות בטיחות לפעילויות השונות, שגן הילדים ובית הספר מקיימים במהלך שנת הלימודים. לכל פעילות לימודית יש כללי בטיחות: בטיחות בכיתת הגן ובחצר, בטיחות בפעילויות לימודיות, בטיחות במעבדות, בטיחות בשיעורי חינוך גופני, בטיחות בטיולים, ועוד כללים והנחיות בטיחות בפעילויות רבות ומגוונות.
הנחיות אלה מופיעות באתר משרד החינוך והתרבות – אגף בכיר לביטחון, שעת חירום ובטיחות סביבתית
 
מומלץ להורים ולמורים לעיין בהם מעת לעת ולהנחות ולהדריך את התלמידים בכללי הבטיחות הייעודיים לכל פעילות ופעילות.
 
אנו מאחלים לכולם שנת לימודים בטוחה ומוצלחת.

 

שלח להדפסה כתוב תגובה

 

לחדשה זו התפרסמו 0 תגובות לפתיחת כל התגובות

כתוב תגובה סגור תגובה

שם: תוכן
כותרת
כתוב תגובה