כניסה הרשמה צור קשר

כך תעבדו נכון מהבית

מאת:אביטל רדושר, מדריכת ארגונומיה ארצית, המוסד לבטיחות וגיהות

תאריך:16/11/2020


בחירת פינת עבודה מתאימה, התאמת הכיסא, המחשב וזווית אחזקת הטלפון – אלו הן חלק מהעצות הארגונומיות לעובדים מרחוק, למניעת פגיעות שלד-שריר.

בעקבות התפשטות נגיף הקורונה המליצו חברות רבות לעובדיהן בחודשיים האחרונים, ואף חייבו, לא להגיע למשרד ולעבוד מהבית. חשוב לזכור שגם בבית, סביבת עבודה שאיננה מותאמת עלולה לגרום לפגיעות.

 
למה כדאי לשים לב שעובדים מהבית?

דאגו לסביבת עבודה מתאימה. אם אין בביתכם חדר עבודה או פינת עבודה ייעודית, ואתם נאלצים לעבוד בעמדה מאולתרת, חשוב לשים לב למיקום שלה. כדאי לבחור אזור בבית עם תאורה מתאימה, ובמידה האפשר, לשבת כך שהחלון ממוקם לצד המחשב ולא מאחורי ואו מלפניו . מיקום נכון של המחשב יסייע במניעת סנוור המסך ויאפשר ביצוע שיחות וידאו יעילות יותר.
 
♦ לאחר שבחרתם את האזור והשולחן בבית, התאימו את הכיסא לעמדת העבודה. מומלץ לשבת כך שהמרפק יהיה בגובה השולחן, ולהוסיף הדום, ארגז, או כל דבר אחר שיתמוך בכפות הרגליים במידה ואינן מגיעות לקרקע . אומנם כיסא מתכוונן קל להתאים לגובה הנכון מול השולחן, אך לא רק מי שברשותו כיסא מסוג זה בבית יכול לשמור על בריאותו. אפשר וכדאי  להקפיד על ישיבה נכונה לאורך כל יום העבודה בכל מקרה. דאגו למושב מרופד (גם כרית תתאים) שיתמוך באזור הירכיים,  והוסיפו כרית או מגבת מגולגלת לתמיכה בגב התחתון.
♦ במידה ומשתמשים במחשב הנייד לאורך זמן ממושך , מומלץ להשתמש במעמד הממקם אותו כך שגובה המסך יהיה בגובה העיניים, ויפחת הצורך בכיפוף הצוואר. כמו כן, מומלץ לעבוד עם מקלדת ועכבר חיצוניים, שמאפשרים הקלדה בעמידה או בישיבה בגובה המרפק, ואינם גורמים למאמץ בשורש כף היד.
 
♦ כאשר משתמשים בטלפון הנייד לאורך זמן ממושך, מומלץ להרים את המכשיר, במקום להרכין את הראש, וכדאי להשתמש בקיצורים ובהקלטות קוליות, כדי למנוע תנועה חוזרנית של האצבעות בזמן ההקלדה.  כמו כן, כדאי להתאים את בהירות המסך לאור הסביבתי ולהשתמש בסינון אור כחול בשעות הערב.
 

♦ במידה ועושים שימוש בטאבלט, השימוש המומלץ הוא כאשר הוא מורם לגובה העיניים. בזמן הקריאה, יש לשבת בנוחות ובאופן שמאפשר להשעין את היד שאוחזת בו על שולחן או על משענת, כדי לא להעמיס על שרירי היד והאמה. מומלץ לשמור על מסך נקי ולהימנע מאור ישיר על המסך, למניעת בוהק שיקשה על הראייה.
 
♦ התיישבתם לעבוד? אל תשכחו לקום ולבצע הפסקות הליכה גם בבית. ככלל, מומלץ לשנות תנוחה בכל חצי שעה, לכן כדאי לבצע את שיחות הטלפון בהליכה ולחלק את ההפסקות לאורך יום העבודה.
 
שמרו על בריאותכם גם בעבודה מהבית !

 

 

שלח להדפסה כתוב תגובה

 

לחדשה זו התפרסמו 0 תגובות לפתיחת כל התגובות

כתוב תגובה סגור תגובה

שם: תוכן
כותרת
כתוב תגובה