כניסה הרשמה צור קשר

יותר משליש מהפגיעות בעובדים מתרחשות במהלך השנה הראשונה לעבודתם

מאת:מהנדס דוד זיו

תאריך:17/08/2022


בירחון הבטיחות Safety+Health magazine בארה"ב התפרסם לאחרונה מאמר הדן בפגיעות של עובדים במהלך עבודתם.

המאמר מציין "שיותר משליש מהפגיעות הקשורות לעבודה מתרחשות במהלך השנה הראשונה בעבודה", זאת, על פי על פי דוח של סוכנות הביטוח The Travelers Cos בארה"ב.

בדוח  שפרסמה הסוכנות בשנת 2022 על השפעת הפגיעות בעבודה, היא סקרה וניתחה יותר מ-1.5 מיליון תביעות לפיצויים, שהוגשו בגין פגיעות בעבודה בין השנים 2015 ל-2019 ממגוון עסקים ותעשיות שונות. הממצאים הראו כי 35% מהפגיעות אירעו לעובדים במהלך השנה הראשונה, ללא קשר לגיל או לניסיון בענף. הפגיעות בשנה הראשונה הביאו לאובדן של יותר מ-6 מיליון ימי עבודה, המהווים 37% מכלל ימי העבודה שאבדו כתוצאה מפגיעה.  


התפלגות הסיבות לפגיעות

מאמץ יתר/שלד-שריר (27%) היה הגורם השכיח ביותר לפגיעות העובדים בשנה הראשונה, ואחריו החלקות, מעידות ונפילות (22%), פגיעה מעצם נע (14%), חתכים ודקירות (6%), היתפסות/הימחצות (6%), תאונות רכב (6%). 



נזקי הפגיעות

נקעים ומתיחות (38%), שברים (13%), חבלות (9%), חתכים ודקירות (6%), דלקות (6%), נקעים (6%).



התפלגות הפגיעות לפי ענפים

אחוז התביעות הגבוה ביותר של עובדים בשנת עבודתם הראשונה היה בענף המסעדות (53%). אחריו ענף הבנייה (48%), ענף השירותים (43%) והתחבורה (39%). תביעות אלו היו 47% ו-52% מסך עלויות התביעות באותם ענפים, בהתאמה. בענפי השירותים (43% מהתביעות ו-38% מעלות התביעה) וההובלה (39% מהתביעות ו-41% מעלות התביעה) היה השיעור מעט נמוך יותר.


 
ימי היעדרות

הממוצע הגבוה ביותר של ימי היעדרות מהעבודה היו בבנייה (98), בתחבורה (88) ובשירותים (59). מכאן אפשר לשער את חומרת הפגיעה בעובדים.
 
ממצאים נוספים
 
  • התביעות בעלות העלויות הגבוהות ביותר בשנה הראשונה בעבודה נבעו מקטיעות רגליים, פגיעות/חבלות מרובות, התחשמלות, נקיעות/פריקות. 
  • בקרב כלל העובדים השכירים בענפים השונים הפגיעות הנפוצות ביותר היו: מאמץ יתר/שלד-שריר (29%), החלקות, מעידות ונפילות (23%), פגיעה מעצם נע (14%).
  • באופן כללי, התשלומים הגבוהים ביותר שקיבלו עובדים נבעו כתוצאה מנקעים/מפריקה, מחבלות ראש ומשברים.
  • חלקי הגוף שנפגעו בעיקר הם: גב תחתון (13%), גב עליון/כתפיים (12%), וברכיים (10%). 
 
מסקנות
 
סגן נשיא הסוכנות כריס הייז הדגיש לאור הנתונים את חשיבות תוכניות ההכשרה וההדרכה לעובדים. בהודעה לעיתונות שפרסם, נאמר: "עובדים חדשים הם אמנם הפגיעים ביותר, אך פגיעות רבות שנגרמות לעובדים בכל תקופת עבודה ניתנות למניעה אם נוקטים אמצעי בטיחות מתאימים".

מקורות
 

 

שלח להדפסה