כניסה הרשמה צור קשר

סקר בארה"ב: מדוע עובדים לא לובשים את ציוד המגן שלהם?

מאת: מרכז מידע, מדור ידע וחדשנות המוסד לבטיחות ולגיהות

תאריך:13/11/2022


חברת הייעוץ האמריקאית .J.J. Keller & Associates Inc, העוסקת בבטיחות תעסוקתית ובציוד מגן אישי, ערכה סקר נרחב בקרב אנשי בטיחות ברחבי ארה"ב כדי ללמוד מַהם האתגרים שעמם מומחי הבטיחות מתמודדים בתחום ציוד המגן האישי.

תוצאות הסקר, שהשתתפו בו 172 מנהלי ומומחי בטיחות, הראו כי האתגר הגדול ביותר שבפניו הם עומדים (91% מהמקרים) הוא לגרום לעובדים ללבוש את ציוד המגן האישי שלהם. לדברי 72% ממומחי הבטיחות, העובדים "פשוט לא רצו ללבוש את ציוד המגן"; 50% השיבו כי העובדים "לא חושבים שיש להם צורך בציוד מגן אישי"; 50% היו סבורים כי ציוד מגן אישי מקשה על ביצוע המטלות; 21% השיבו כי העובדים לא ידעו שהציוד נדרש, ואילו 14% מהמשיבים אמרו כי לציוד המגן אין התאמה מיטבית.

מתוצאות הסקר עלה כי שימוש תקין בציוד מגן אישי נתקל בשלוש בעיות מרכזיות:
  1. התאמת מידה מתאימה לעובד ולעובדת
  2. לבישת ציוד מגן אישי במזג אויר חם
  3. מחסור בציוד מגן אישי כתוצאה משיבושים באספקה
מידה מתאימה: 
34% מהנשאלים אמרו שהתקשו בשנה האחרונה לרכוש ציוד מגן אישי בכל הגדלים והמידות עבור עובדיהם. 55% מתוכם ציינו שהם זקוקים למידות גדולות יותר, ו-41% אמרו שהם זקוקים למידות קטנות יותר. נמצא שההשלכות של חוסר התאמה במידות נוגעות בעיקר להגנה על פלג הגוף העליון (53%) ועל הידיים (53%). 35% מהמשיבים אמרו שהם מתקשים לרכוש ציוד מגן שמתאים לנשים העובדות.

אתגרי החום:
התגלה קושי לגרום לעובדים ללבוש ציוד מגן ולבקש מעובדים לעטות מגן עיניים במזג אוויר חם, כמו גם לחבוש קסדות שיחממו את העובדים בתנאי סביבת עבודה חמה כמו באזור מדברי.

שיבושים בשרשרת האספקה:
71% מהמשיבים אמרו שחוו עיכובים באספקת ציוד המגן פעמים רבות במהלך השנה האחרונה.
 
מקור:  
דף / מידע זה הוכן לפרסום על ידי חוה גוגנהיים מידענית
לקריאת ידיעות נוספות מהעולם לחץ כאן >>
 

 

שלח להדפסה