כניסה הרשמה צור קשר

עדכון התקן הבריטי BS 8484 – הנחיות לגבי אספקה וניהול של שירותי "עובד בודד"

מאת:מדור ידע וחדשנות המוסד לבטיחות ולגיהות

תאריך:06/03/2023


התקן הבריטי BS - 8484 הושק לראשונה על ידי מכון התקנים הבריטי בשנת 2009 כתקן וולונטרי. הוא עודכן בשנים 2011 ו-2016 וגם לאחרונה, בשנת 2022, כדי להתאימו לנורמות העבודה המשתנות ולהתפתחויות הטכנולוגיות. התקן מספק הנחיות לגבי אספקה ​​וניהול של שירותי עובד בודד. הוא מתאר את הדרישות להבטחת הגנת עובד בודד ולניהול שירותי עובד בודד בבריטניה.

התקן נועד לסייע לארגונים להבטיח את בטיחותם ורווחתם של העובדים הבודדים המועסקים בהם, ולתת הדרכה לגבי בחירה ויישום של פתרונות טכנולוגים המתאימים לעובד בודד. הוא מכסה מגוון רחב של נושאים, לרבות הערכת סיכונים תעסוקתיים של עובד בודד, בחירת אמצעי הגנה מתאימים, הכשרה ותמיכה של עובדים בודדים וניהול ומעקב אחר שירותי עובד בודד.

לדוגמה, התקן קובע את המאפיינים הנדרשים מספק השירותים לעובד הבודד: ניהול, אמינות, יציבות כלכלית, ביטוח, אבטחה, שקיפות, שמירת מידע וכו', את מאפייני המכשירים והאפליקציות המסופקים לעובד בודד: כפתור מצוקה דיסקרטי, אפשרות מעקב אחר מיקום העובד, התרעת סוללה חלשה, הפחתת התרעות שווא, הדרכה ותמיכה טכנית לעובד וכו', ואת מאפייני מוקדי החירום המקבלים התרעות מצוקה: זמני תגובה, גישה למידע על פרטי העובד ומיקומו הפיזי וכו'.

להלן העדכונים בגרסה של התקן משנת 2022:

 
  • התקן חל לא רק על עובד בודד, אלא גם על צמד עובדים או קבוצות קטנות של עובדים (יותר משניים).
  • עובד מהבית מוגדר גם הוא כעובד בודד.
  • יש דגש רב יותר על אבטחת מידע: נדרשת רמה גבוהה של אבטחת מידע בכל שרשרת האספקה. יש לערוך מבדקי איכות למערכת אבטחת המידע אחת לשנה, לפחות, כתלות בגודל הסיכון או בשיעור אירועי החירום שהתרחשו.
  • הוסרו מהתקן רוב הדרישות של מאפייני מוקדי החירום.

לידיעה, המוס"ל פרסם דף תפוצה 187 - עבודת יחיד - עובד בודד ניהול סיכונים והערכתם
מקורות:
דף / מידע זה הוכן לפרסום על ידי יפעת זר

לקריאת ידיעות נוספות מהעולם לחץ כאן >>

 

שלח להדפסה