כניסה הרשמה צור קשר

חשיבות ההגבלה של טווח זמני הארוחות של עובדי משמרות

מאת: מדור ידע וחדשנות המוס"ל

תאריך:04/03/2024


ההרכב והאיכות של המזון שאנחנו צורכים חשובים לבריאותנו ולתפקודינו במקום העבודה ומחוצה לו. אך יש גם חשיבות רבה לאופן פריסת זמני הארוחות על פני היממה. הגבלת האכילה לטווח זמן מוגדר ביממה יכולה להועיל לבריאות, בין היתר, לחיזוק שרירי הלב, לשיפור חילוף החומרים בגוף, להאטת תהליך ההזדקנות, להגנה מפני עלייה במשקל, למניעת מחלות ועוד.

מחקר חדש מצא כי הגבלת טווח זמני האכילה של כבאים, תוך הקפדה על שגרת זמני ארוחות קבועים ( ללא דילוג על ארוחות), שיפרה את בריאותם. במחקר שנמשך כשלושה חודשים השתתפו כ-150 כבאים מסן דייגו, קליפורניה, שחולקו לשתי קבוצות, מחקר ובקורת, של 75 משתתפים כל אחת. הכבאים מקבוצת המחקר התבקשו לאכול רק בין השעות 09:00 – 19:00 - טווח זמן מוגבל של 10 שעות, והכבאים מקבוצת הביקורת התבקשו להמשיך בשגרת הארוחות שלהם, שהתפרסו על פני כ – 14 שעות ביממה. כל המשתתפים צרכו דיאטה ים-תיכונית זהה, המבוססת על שמן זית, דגים, פירות וירקות.

תוצאות המחקר הראו כי הכבאים, שהוגבלו לטווח זמן של 10 שעות לצורכי ארוחותיהם, חוו ירידות ברמות לחץ הדם, הכולסטרול והסוכר בדם, לצד שיפור באיכות חייהם. החוקרים מציינים כי ייתכן שממצאי המחקר תקפים גם לעובדי משמרות אחרים, כגון עובדי שירותי הבריאות - אחיות, רופאים ועוד.

מקורות
 
דף / מידע זה הוכן לפרסום על ידי שחר אביגדורי 

לקריאת ידיעות נוספות מהעולם לחץ כאן >>

 

שלח להדפסה