כניסה הרשמה צור קשר

מאת: מדור ידע וחדשנות המוס"ל

תאריך:04/02/2024


מתילן כלוריד נמצא במגוון תכשירים ומוצרי צריכה, כגון מסירי שומנים, אירוסולים, חומרי ניקוי של מברשות לצבעים ולציפויים, דבקים וחומרי איטום מסחריים. הוא חומר רעיל ומסוכן, שחשיפה אליו, במיוחד במגע עורי ובנשימה, עלולה לגרום לבעיות בריאותיות חמורות וכרוניות (פגיעות נוירולוגיות, מחלות כבד וסרטן) ולמוות. חשיפה לדיכלורומתאן גבתה את חייהם של כ-85 עובדים בארה"ב משנת 1980, רובם עסקו בשיפוץ בתים וחלו על אף שהשתמשו בציוד מגן במהלך עבודתם עם החומר.

הסוכנות האמריקאית להגנת הסביבה (EPA) קבעה כי מתילן כלוריד מהווה סיכון בלתי סביר לפגיעה בבריאות העובדים, הנחשפים אליו במגע ישיר או עקיף, וכן, לצרכנים המשתמשים בתכשירים המכילים אותו. כהמשך לחוק מ-2019, שקבע כי מסירי צבע לא יכילו את החומר, הכריזה EPA באפריל 2023 על הצעתה לאסור את רוב השימושים התעשייתיים (ייצור ועיבוד) והמסחריים (הפצה) בדיכלורומתאן, כדי להגן על העובדים בתעשייה ועל כלל ציבור הצרכנים.

האיסור מוצע כחלק מחוק בקרת חומרים רעילים, המעניק ל-EPA את היכולת לדרוש דרישות דיווח, רישום ובדיקות, כמו גם הגבלות אחרות. המוסד האמריקני לבטיחות ובריאות תעסוקתית (OSHA) תמך בהצעה ושיתף פעולה עם EPA כדי לקדם אותה. EPA יאפשר קבלת משוב ציבורי על ההצעה ולאחר אישורה ייכנס האיסור לתוקף באופן מלא בתוך 15 חודשים (ביולי 2024), שבמהלכם ייאלצו היצרנים למצוא תחליפים יעילים ולא מסוכנים לחומר מתילן כלוריד.

מקורות
דף / מידע זה הוכן לפרסום על ידי שחר אביגדורי

לקריאת ידיעות נוספות מהעולם לחץ כאן >>

 

שלח להדפסה