כניסה הרשמה צור קשר

מאת: מדור ידע וחדשנות המוס"ל

תאריך:03/04/2024


השיטה המקובלת של הוראה בכיתה להדרכות בטיחות יכולה לגרום לעתים לשעמום, לרתיעה או לאדישות, וכתוצאה מכך, היא אינה משרתת את המטרה. אפשר לשפר את ההוראה ע"י "משחוק", כלומר, הטמעת אלמנטים של משחק בהוראה, לדוגמה, שימוש במשקפי מציאות מדומה VR להדמיית מצבי חירום במקום העבודה, כדי להפוך את חוויית הלמידה למהנה יותר. העובד המשחק החותר להצליח או לנצח במשחק, "לומד" ומתרגל את ההתנהגות הבטיחותית הרצויה ממנו וגם רמת מעורבותו בהשגת הבטיחות עולה.

אחת מספקיות השירותים הגדולות בארה"ב החלה להשתמש בתוכנת משחקי ההימורים "Jackpot" כפרס לעובדיה. התוכנה כוללת כרטיסי לוטו דיגיטליים, שהשימוש בהם ניתן כפרס לעובדים על התנהגות מקדמת בטיחות, כגון השתתפות בהדרכות בטיחות, דיווח על מקרי "כמעט ונפגע" והצלחה בשאלוני בטיחות. מי שקיבל את הכרטיס "גירד" אותו וקיבל אות אקראית. עובד, שהצליח לקבל את המילה "Jackpot" במלואה, היה זכאי למגוון פרסים שהגדול בהם היה מיליון דולר במזומן.

תוצאות המערך והטמעת ה"משחוק" בקרב עובדי החברה היו מוצלחות. מעורבות העובדים בתחום הבטיחות גדלה בהשוואה למערך הקודם, וכן, עלו שיעורי דיווחי העובדים על אירועי בטיחות ועל השתתפות במבדקי בטיחות ובכנסי בטיחות.

חוויית ה"משחוק" כוללת את המרכיבים הבאים:

 
  • מערכת ניקוד קבועה, שמסתמכת על מחוון ניבוי.
  • תגמול כל עובד שהפגין התנהגות בטיחותית לצד האפשרות לנצח ולקבל פרס גדול.
  • כמות האינטראקציות בין תכנית המשחק לבין העובדים גדלה עם הזמן.
.
מקורות:
דף / מידע זה הוכן לפרסום על ידי שחר אביגדורי

לקריאת ידיעות נוספות מהעולם לחץ כאן >>

 

שלח להדפסה