כניסה הרשמה צור קשר

הטמעת הרגולציה על ידי "שיימינג": ארגון OSHA החל להרתיע עברייני בטיחות באמצעות פרסום ההפרות ברשתות החברתיות

מאת: מדור ידע וחדשנות המוס"ל

תאריך:04/07/2024


כל אדם, המחובר לרשתות החברתיות, יכול לתת דירוג ולהעביר ביקורת על כל חברה ומוצר בשוק, ובכך, לסכן חברות וארגונים שונים בירידת המוניטין העסקי שלהם, ואף ב"שיימינג" (ביוש). פרסומים שליליים ברשתות החברתיות יכולים גם לשמש ככלי הרתעתי יעיל בתחום הבטיחות והבריאות התעסוקתית.

בשנת 2009, החל ארגון OSHA לפרסם בעיתונות הציבורית והמקצועית הודעות על הפרות הבטיחות שביצעו ארגוני עבודה ושנקנסו על כך. הפרסומים הדגישו את חשיפת העובדים לסיכוני בטיחות חמורים, יצרו לחץ ציבורי ודרבנו את ארגוני העבודה הכושלים, כמו גם אחרים בסביבה הגיאוגרפית הקרובה (ברדיוס של עד 50 ק"מ) ובאותו ענף תעסוקתי, שחשו מאוימים, לשפר את רמת הבטיחות בעבודה באופן משמעותי.  

הוספת איום ה"שיימינג" על ארגוני עבודה מחזקת את מדיניות ההרתעה של OSHA, אשר הרגולציה שלו מבוססת על ביקורי פיקוח ואכיפה לזיהוי כשלים והפרות בטיחות של הארגונים. מומחים מעריכים כי פרסום ציבורי אחד מפחית את שיעור הפרות הבטיחות של ארגוני עבודה כמו 210 ביקורי פיקוח ואכיפה של OSHA.

מנהלי ארגוני העבודה, שהפרסום השלילי חשף את הפרות הבטיחות בארגונם, אינם יכולים להישאר אדישים לדרישות עובדיהם לתיקון ליקויי הבטיחות שנחשפו והם ממהרים לתקן את תדמיתם הציבורית והעסקית, שנפגעה בעקבות הפרסום. אמצעי ה"שיימינג" מייצר אי-שקט גם בארגוני עבודה אחרים, אשר פועלים ביתר שאת להימנע מפרסום מביש ומגבירים את מאמציהם לשיפור רמת הבטיחות בארגון.

מקורות
דף / מידע זה הוכן לפרסום יפעת זר ושחר אביגדורי

לקריאת ידיעות נוספות מהעולם לחץ כאן >>

 

שלח להדפסה