כניסה הרשמה צור קשר

המגפה השקטה במקומות העבודה - ספר חדש

 

עודכן ב:17/10/2013

 

הצקה, התנכלות, התעללות פסיכולוגית - היא התנהגות פוגענית, תופעה קיימת ורווחת בארגונים ובמקומות עבודה. אחד מכל ארבעה עובדים, בכל רמות התעסוקה נפגעים. ככלל, הגורמים המעורבים, מעדיפים להתעלם או לשתוק. משום כך, ספר חדש שראה אור לאחרונה בעברית, נקרא: "המגפה השקטה במקומות העבודה".
 

הספר נכתב על ידי מר איתן מאירי, פסיכולוג תעסוקתי וארגוני. מר מאירי נתן הרצאה בנושא, במושב הגורם האנושי בבטיחות, בכנס ה- 15 לבטיחות לגהות ולבריאות בתעסוקה של המוסד לבטיחות ולגיהות. להצקה אין הגדרה מוסכמת אחת. בספר היא מוגדרת כ-" התנהגות פוגענית בעבודה היא התנהגותו של אדם בעבודה הנוהג באחר ברשעות באופן עקב ומתמשך, על פי רוב על ידי מניפולציות רגשיות, איומים, שתלטנות, השפלה או מידור, פוגע בו ומסב לו סבל ומצוקה רגשית וגופנית ומקשה עליו לבצע את עבודתו כהלכה."
 

הספר מתאר מהי התנהגות פוגענית, מיהו הפוגען? ומיהו הנפגע? מהם הנזקים לנפגע ולארגון בו מתקיימת ההתנהגות, ומפרט דרכי התמודדות, אישיות וארגוניות. בספר כלולים גם סיפורים אישיים של נפגעים מהצקה. הפרק הסוקר את הפן המשפטי בישראל נכתב על ידי עו"ד אייל שטנרברג . הפרק כולל סקירה משווה של מערכות משפטיות בעולם עם הסוגיה.
 

כנספח לספר מצורף סקר גדול ומקיף בנושא התעמרות והצקה בעבודה בישראל שפורסם בינואר 2013. הסקר נערך על ידי ד"ר בני פפרמן, מנהל המינהל למחקר וכלכלה בישראל במשרד התמ"ת והחוקרת רוני בר- צורי. הסקר נקרא: "למעלה ממחצית השכירים בישראל התלוננו על הצקות במקום העבודה מצד מנהלים, עמיתים ולקוחות".
 

ניתן לעיין בספר במרכז המידע של המוסד לבטיחות.

 

 

מקור:לבנת כהן.

 

שלח להדפסה