כניסה הרשמה צור קשר

סין שוקלת החמרה בחוקי ותקנות הבטיחות במקום העבודה

 

עודכן ב:24/03/2014

 

הרשות המחוקקת העליונה של סין בחנה הצעת חוק לשיפור הבטיחות במקום העבודה, בניסיון לסגור פרצות אפשריות. הצעת החוק הוגשה במושב הדו-חודשי של הועדה הקבועה של הרשות המחוקקת הלאומית של סין. למרות שהחוק שנכנס לתוקף ב- 2002 עזר לצמצם רשלנות מקצועית ב- 12 השנים האחרונות, בעיות רבות עדיין זקוקות לטיפול, יאנג דונג ליאנג, מנהל המינהל הארצי לבטיחות בעבודה, סיפור למחוקקים. במדינה קיים שעור גבוה של תאונות במקומות עבודה וכשל במניעת תאונות שמסתיימות בפגיעות חמורות, יאנג אמר.
 
לדברי המינהל, בשנה שעברה הם חקרו 44 תאונות עבודה חמורות וכ 300 אנשים הועמדו לדין בשל הפרת חוקי הבטיחות במקום העבודה. אחת התאונות המחרידות ביותר הייתה פיצוץ צנרת בעיר קינגדאו שבמזרח סין בנובמבר שנטלה חיים של 62 בני אדם. סך הכל, 63 אנשים נענשו בגין התאונה, כולל 15 שהועמדו לדין. "חשוב לתקן את החוק על בסיס המצב החדש, כדי למנוע ולצמצם את תאונות העבודה באורח אפקטיבי," יאנג אמר. הטיוטה כוללת מאמרים על מנת להבטיח שהמעסיקים יהיו מודעים לאחריות שלהם, לשפר פיקוח ולהחמרת הענישה לעבריינים, הוא הסביר.
 
הצעת החוק מגדילה את הקנסות למספר סוגים של רשלנות מקצועית. לדוגמה, מעסיקים שאינם מספקים לעובדים הדרכה על בטיחות במקום העבודה ואינם מתקנים עבירות לאחר שנדרשו לעשות זאת הצעת החוק מגדילה את הקנס מסכום מירבי של 20,000 יואן (3,225 דולרים אמריקאים) ל- 50,000 עד 100,000 יואן. לחברת כרייה שאינה כוללת אמצעים לשמירת הבטיחות בתוכנית הבנייה שלה ואינה מתקנת עבירות בזמן, הצעת החוק מגדילה את הקנס מסכום מירבי של 50,000 יואן ל- 500,000 עד 1 מיליון יואן. קנס של בין 20,000 ל- 50,000 יואן יושת על יחידים שאחראים ישירות לעבירה.
 
"על מנת להרתיע חברות גדולות שאינן מודאגות מקנסות גבוהים, הצעת החוק מבקשת ממסדירי הבטיחות בעבודה להרכיב "רשימה שחורה"" יאנג אמר, והוסיף שאפשר לפרסם את המידע על עבריינים חמורים וגם בקרב רגולטורים של השקעות, שימוש בקרקע ומניות כמו גם בנקים. כדי לשפר את הפיקוח על המעסיקים, הצעת החוק מעניקה לרגולטור כוח מוגבר. כך, למשל, היא מתירה להחרים חומרים מסוכנים המיוצרים, מאוחסנים או מופצים בניגוד לחוק, כמו גם לאטום את האתרים בהם נעשו פעולות כאלה. כמו-כן, היא מתירה לרגולטור לאלץ מפעלים להשעות פעולה על ידי ניתוק אספקת החשמל, אם רמת הבטיחות במקום העבודה שלהם נחשבת מסוכנת מאוד עם סבירות לגרימת תאונות.
 
אך הרגולטור יצטרך לקיים נוהל קפדני לפני שינקוט באמצעים קיצוניים כאלה, אמר ז'אנג יאובו, פקיד במשרד לענייני תחיקה של המועצה הארצית, המעורב בעריכת אותה הצעת חוק. "אמצעים כאלה יאומצו אך ורק כאשר המעסיק מוזהר על ידי הרגולטור אך מסרב להפסיק את הייצור וניתוק אספקת החשמל לא תזיק לבטיחות," ז'אנג אמר.
 
הצעת החוק הוסיפה גם תקנות חדשות שדורשות מהמעסיקים לבדוק בקביעות פרצות בטיחות ובטחון במקומות העבודה, לרשום אותם וליידע את העובדים שלהם בזמן המתאים. זה מעודד אותם לרכוש תוכניות ביטוח לבטיחות במקום העבודה, כך שחברות הביטוח יוכלו לסייע בפיקוח על אמצעי הבטיחות ולטפל בפיצוי במקרה של תאונה.
 

 

מקור:אתר globaltime.

 

שלח להדפסה