כניסה הרשמה צור קשר

מחקר חדש בנושא אימון להפחתת דאגות בנוגע לעבודה

 

עודכן ב:30/10/2014

 

 אימון קצר בשיטת "אונליין  מיינדפולנס" נמצא יעיל בהפחתת מחשבות שליליות הקשורות לעבודה. "מיינדפולנס" (Mindfulness) היא על פי הגדרתו של ד"ר ג'ון קאבאט-זין, מחלוצי המטפלים המערביים שעשו שימוש בשיטה עוד בשנות ה70, פירושו, הפניית תשומת לב בצורה שמאפשרת לנו פשוט לצפות בתודעתינו באופן מכוון, ברגע ההווה ולחוות דברים בלי לשפוט או לפרש אותם.

ע"פ ממצאי מחקר בריטי חדש שהוצג לאחרונה, אימון של שעתיים בשבוע יעיל בהפחתת עייפות ודאגות הקשורות לעבודה מצד אחד, ובשיפור איכות השינה מהצד השני. בעבר נמצא שיש קשר בין מחשבות  "עקשניות" הקשורות לעבודה, במיוחד מחשבות רגשיות (מחשבות הקשורות לרגשות ולעמדות) לבין רמות מוגברות של לחץ ועייפות הקשורים לעבודה.
ידוע שללחץ יש השפעות בריאותיות שליליות בטווח הארוך. במסגרת הדאגה לרווחת העובד יש חשיבות למציאת דרכים להפחתת מתחים ודאגות הקשורים לעבודה.

במחקר, שהתקיים ע"י אוניברסיטת Surrey  בשיתוף עם הקרן לבריאות המנטלית הבריטית, כ- 120 משתתפים, לקחו חלק בקורס אינטרנטי בן ארבעה שבועות  בנושא הפחתת לחץ באמצעות מיינדפולנס. לקורס הייתה השפעה חיובית משמעותית על רמת המחשבות הרגשיות, על איכות השינה ועל העייפות של המשתתפים.
 
המחקר הראה שיש מספר גדול של עובדים שסובלים מעייפות ומדאגות הקשורות לעבודה. נמצאה עדות לקשר בין הדרך בה אנשים דואגים בנוגע לעבודתם לבין היכולת שלהם להתאושש בסוף היום.

מיינדפולנס מסייע לאנשים לפתח מודעות לגבי המחשבות והרגשות שלהם, מסייע להם לעשות בחירות יעילות יותר ולהרחיב את מגוון התגובות שלהם למצבים שונים.
אונליין מיינדפולנס  הוא אמצעי יעיל לשיפור בריאות העובדים ומסייע בהפחתת התוצאות הבריאותיות השליליות של לחץ בעבודה.

תוצאות המחקר הוצגו בכנס השנתי של
British Psychological Society's Division of Health Psychology

 

 

מקור:ליבנת כהן, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה